Grupul Banca Transilvania, profit de 1 miliard

Grupul Banca Transilvania, profit de 1 miliard
Omer Tetik vrea să crească finanţările acordate de bancă pentru a susţine economia | Foto: Forbes

Banca Transilvania (BT) Cluj a înregistrat în primele trei trimestre ale anului un profit net de 901 milioane de lei, cel la nivel de grup financiar fiind de 1,05 miliarde.

“Deşi evoluţia nu este deloc favorabilă din cauza pandemiei, rămânem optimişti şi încrezători în revenirea economiei în următoarea perioadă. Ne dorim creşterea finanţărilor acordate de BT în cel mai responsabil şi eficient mod posibil, pentru a susţine economia şi creşterea băncii. Contextul actual, care a afectat întreaga lume şi poate chiar mai tare economiile dezvoltate, aduce şi oportunităţi pentru România şi acesta este şi un avantaj pentru noi pentru că nimeni nu cunoaşte piaţa mai bine decât noi, ca bancă românească”, afirmă Omer Tetik, director general al BT.

Activele grupului financiar au ajuns la 100,4 miliarde de lei la finalul trimestrului trei, creditele au crescut până la 41,9 miliarde, inclusiv cele din contractele de leasing financiar, iar depozitele clienţilor au ajuns la 83,9 miliarde, din care 58,7 miliarde economiile persoanelor fizice, iar 25,2 miliarde, ale persoanelor juridice.

Eficienţa operaţională a băncii este de 45%. Profitul net consolidat al grupului BT este de 1,056 miliarde de lei, din care cel al băncii este de 901 milioane. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu 155 de milioane la profitabilitatea grupului.

Rata expunerilor neperformante era de 3,59% la 30 septembrie. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante este de 124%. Dacă sunt luate în considerare şi garanţiile, rata de acoperire este de 131%. Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2020 este de 20,01%, iar cu profitul inclus aceasta este de 21,80%.

“Impactul contextului actual în metodologia şi nivelul de provizioane porneşte de la abordarea prudentă și preventivă specifică Băncii Transilvania. BT a făcut schimbări de metodologie privind provizionarea, ţinând cont de recomandările BNR şi EBA.

Considerând potențialele efecte viitoare ale crizei de sănătate şi economice, costul riscului la finalul trimestrului III din 2020 a fost de 1,68%. În nouă luni din 2020, soldul provizioanelor a crescut cu 16,2% până la 2.944 mil. lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2019 (2.533 mil. lei)”, a menționat conducerea BT.

Banca din Cluj are 2,9 milioane de clienţi retail, 329.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.400 de clienţi corporate activi. Principalii săi competitori în România sunt BCR și BRD-GSG.

Contribuția BT la revenirea economiei după șocul primului val al pandemiei

• Soldul creditelor acordate a crescut cu 1,1 mld. lei pe parcursul trimestrului III, ajungând la 40,1 mld.
• Prin programul guvernamental IMM Invest, a acordat 7.000 de finanţări, cu 18.000 clienţi IMM creditaţi.
• Banca a dat 30.900 credite de retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 imobiliare, ajungând la 750.000 de clienţi de retail creditaţi.
• Atenţia s-a îndreptat către susţinerea clienţilor retail, IMM şi middle corporate, asigurând susţinerea nivelului de bază al economiei şi o dispersie adecvată a riscului de credit.

Sursa: BT

Comenteaza