Grupul Banca Transilvania va distribui 7 milioane de euro firmelor mici

Grupul Banca Transilvania va distribui 7 milioane de euro firmelor mici
Cristina Sindile a anunțat extinderea parteneriatului cu EFSE | Foto: BT

Fondul European pentru Europa de Sud-Est (EFSE) a acordat companiei BT Microfinanțare (BT Mic), membră a grupului financiar din Cluj, un împrumut de 7 milioane de euro pentru extinderea accesului la finanțare pentru întreprinderile micro și mici din țară. 

„EFSE ni s-a alăturat în această călătorie de mai bine de un an, iar acum suntem bucuroși să anunțăm extinderea colaborării. Împărtășim aceeași viziune, avem aceleași obiective în ceea ce privește sectorul companiilor micro și mici și ne propunem să contribuim și mai mult la dezvoltarea acestuia printr-o abordare de creditare sustenabilă", a precizat Cristina Sindile, CEO al BT Mic.
"EFSE recunoaște rolul crucial pe care îl au companiile micro și mici în dezvoltarea economiei României, iar nouă facilitate de credit va permite BT Mic să ofere finanțare pentru peste 800 de companii, în monedă locală, protejându-le astfel de riscul valutar", a menționat Christoph Tiskens, președintele Consiliului de Administrație al EFSE.

BT Mic este o companie care susține prin finanțări companiile  mici un segment cu mare potențial în România și un factor cheie în ocuparea forței de muncă și creșterea economică. Compania a devenit cea mai mare instituție de microfinanțare din România, susținând până acum 10.000 de antreprenori.

Aceasta este o instituție de creditare parteneră a EFSE din 2018, beneficiind până acum atât de finanțare dedicată, cât și de asistentă tehnică orientată spre creșterea capacităților companiei de a susține întreprinderile micro și mici și spre sporirea notorietății acesteia în rândul antreprenorilor locali. 

EFSE are scopul de a dezvoltă și susține creșterea economică și prosperitatea în Europa de Sud-Est și țările din Parteneriatul Estic, investind în succesul întreprinderilor micro și mici și îmbunătățind condițiile de trai ale gospodăriilor private.

Deoarece accesul la servicii financiare reprezintă un factor cheie în dezvoltarea acestui segment, EFSE ajut[ sectoarele financiare locale în scopul îmbunătățirii abilității acestora de a oferi finanțări responsabile. Pe lângă activitățile de investiții, EFSE își sporește impactul prin intermediul Facilității de Dezvoltare EFSE, care oferă asistență tehnică, training-uri și alt suport non-financiar întreprinderilor și instituțiilor.

EFSE a fost creat de către Banca de Dezvoltare KfW cu susținerea financiară a Ministerului pentru Cooperare Economică și Dezvoltare din Germania (BMZ) și a Comisiei Europene. Fiind primul parteneriat public-privat de acest gen, capitalul EFSE este oferit de către agenții donatoare, instituții financiare internaționale și investitori instituționali privați. 

Finance în Motion (Germania) activează în calitate de consultant investițional al EFSE, iar Hauck & Aufhäuser Fund Services (Luxemburg), în calitate de manager. BT Mic, companie a grupului BT dedicată finanțării afacerilor mici, completează rolul acestuia de susținere a antreprenorilor români.

Aceasta vizează antreprenorii cu o cifră de afaceri de până la 1 milion de lei, indiferent de domeniul de activitate și de forma de organizare (societăți comerciale, persoane fizice autorizate, întreprinderi/ asociații familiale, întreprinderi individuale, liber profesioniști, persoane care desfășoară activități economice). 10.000 de microîntreprinderi sunt susținute de BT Mic. 

4 milioane de carduri BT

Banca din Cluj a anunțat că a atins borna de 4 milioane de carduri emise, fiind cel mai mare emitent din țară începând cu 2017, iar acum are o cotă de piață de 22%. Tranzacții de cumpărături cu carduri au crescut cu 50% în 2019 față de 2018. 80% dintre cumpărăturile la POS cu carduri BT sunt contactless.

700.000 de carduri BT sunt şi în format digital, înrolate în aplicațiile BT Pay şi Apple Pay, pentru cumpărături cu telefonul. În 2017, banca avea 3 milioane de carduri, în 2013, 2 milioane, iar în 2007, 1 milion. Clienții băncii folosesc, de asemenea, accesoriile de plată: ceasul, brățara, stickerul, Garmin Pay, Fitbit Pay şi tastatura/extensia BT Pay. 

“Momentul 4 milioane de carduri, dintre care 500.000 de credit, are un loc aparte în povestea cardurilor BT. 2020 va fi o continuare a acestui parcurs, cu accent pe zona de digital, pentru a aduce clienților bankingul mai aproape. Prioritate va fi wallet-ul BT Pay, unul dintre produsele preferate ale clienților noştri, pentru care vom avea multe noutăți, care cu siguranță vor fi din nou de mare impact şi vor întări poziționarea noastră de bancă inovatoare”, spune Gabriela Nistor, director adjunct retail banking la BT. 
Comenteaza