Hotelurile clujene socializează pe internet
- Scris de Kristina Restea
- 18 Iun 2011, 00:15
- Economie
- Ascultă știrea

Efectul Facebook este o metodă de menţinere a legăturii cu foştii sau viitorii oaspeţi ai unităţilor de turism. Administratorii hotelurilor clujene au intrat pe cea mai populară reţea de socializare pentru a-şi ţine la curent clienţii cu ofertele, programele sau schimbările din unităţi.
City Plaza (5*) are 798 de "like"-uri şi îşi foloseşte pagina pentru a anunţa evenimente ori promoţii: cursuri de aqua-gym, concert Dick Perdok, ofertele de la spa. Opera Plaza (5*) are o pagină pe reţeaua de socializare, unde a adunat 491 de "people who like this". Responsabilii de cont îi invită pe vizitatori la cafeaua de luni, la un frappe ori îi anunţă despre reducerile de weekend de la restaurantul Bellagio sau despre evenimente desfăşurate în sălile de conferinţe. Vizitatorii mai pot afla că hotelul îi apreciază pe AC/DC, Tiesto sau Aminda. În mai, microbiştii au avut o ofertă cu faţă zâmbitoare aferentă: "Vă invităm să vizionăm împreună meciul Steaua-Craiova de la orele 22:00 în lobby-ul hotelului :). Capitolina (3*) are 1.300 de prieteni, iar Capitol (3*) a strâns 2.301 şi are Festivalul de Film Transilvania menţionat la capitolul de filme preferate.
Prezenţa pe această reţea nu are impact direct în contabilitate, dar ajută la menţinerea legăturii cu clienţii, susţin reprezentanţii hotelurilor. "Facebook nu este un instrument pentru a recruta noi clienţi. Impactul nu e prea mare pe acest segment, dar ajută la păstrarea legăturii cu clienţii. Aceştia pot să vadă dacă ai mai făcut modificări, dacă ai oferte, pot să îţi spună foarte simplu dacă au fost sau nu mulţumiţi de servicii. Prezenţa pe reţelele de socializare te ajută şi să fii mai uşor de găsit prin motoarele de căutare de pe internet. Tot mai multe hoteluri şi restaurante sunt prezente în mediul online", a spus Camelia Silveşan, manager al hotelurilor Capitol şi Capitolina.
Best Western Topaz (3*) are 952 de prieteni şi o propunere pentru doritorii de împrietenire pe Facebook: prietenul cu numărul 1.000 va avea parte de un cadou. "Peretele" de Facebook e şi o modalitate de verificare de impact. "Crezi că Topaz Cluj este o persoană falsă?", sună una dintre întrebările afişate online, iar răspunsul dat de una dintre prietene este "nu". Grand Hotel Napoca (4*) primeşte şi "recenzii". "Great hotel, great people!", scrie un client. Proprietarii folosesc pagina de socializare pentru anunţa evenimentele găzduite (Cluj Fashion Week) sau pentru a atrage potenţiali clienţi pentru o nouă sală de conferinţe. Ana Dome (4*) are 1.377 de prieteni, imagini de la nunţi, evenimente, dar şi anunţul că stinge luminile pentru Ora Pământului.
Interes pentru Botezatu pe Calea Turzii
Pentru mai nou-intraţii pe piaţa locală, prezenţa pe reţelele de socializare poate fi o metodă de a răspunde întrebărilor privind începerea activităţii. Cei interesaţi de Grand Hotel Italia (5*), aflat în construcţie în cartierul Bună Ziua) cer adrese pentru trimis CV-uri, întreabă despre termenul de finalizare sau când se pot face rezervări pentru nunţi. Alex & George (3*) de pe Calea Turzii îşi prezintă camerele şi îşi anunţă activităţile şi interesele, printre care Cătălin Botezatu Official Store, Ibiza Global Radio, Starbucks sau Diverta.