Huawei atacă piața Clujului. “Vrem laborator de cercetare, centre de servicii”

Huawei atacă piața Clujului. “Vrem laborator de cercetare, centre de servicii”

Gigantul chinez Huawei vrea să deschidă în România un laborator de cercetare-dezvoltare, Clujul, Bucureștiul și Timișoara fiind principalele ținte. Centrele de servicii și extinderea rețelei de magazine figurează printre priorități.

Cel mai apropiat centru de dezvoltare de software al companiei se află în Polonia, conform Business Magazin. „Lucrăm intens cu comunitatea de dezvoltare software din Bucureşti şi din Cluj pentru a fi la curent cu soluţiile şi nevoile lor de dezvoltare din punct de vedere hardware şi software. Nu este exclus ca în viitor să aducem şi aici un laborator de dezvoltare; acest lucru însă nu este încă în plan”.

Huawei și-a propus să se extindă în zona de vest a ţării, prin deschiderea de magazine şi centre de servicii în Cluj-Napoca şi Timişoara. „Deocamdată avem în plan extinderea reţelei de magazine– încă nu am decis în ce oraş, foarte probabil va fi însă în zona de vest – unde vom deschide câteva în următorii ani. Anul acesta vom deschide cel puţin un magazin într-un oraş mare din vest”, a declarat Ciprian Mirea, head of trade marketing al Huawei România.

Cota de piaţă a smartphone-urilor Huawei a ajuns în decembrie pe piaţa locală la 30%, potrivit datelor GfK. Unul dintre motoarele creşterii este cel mai recent produs lansat de companie, smartphone-ul Huawei Mate 30 Pro, pe care mai mult de 700 de consumatori români l-au precomandat.  

Compania este lider de piaţă în China, unde cota de piaţă este de 1% (o treime din piaţa globală de telefoane), iar creşterea companiei la nivel de venituri şi vânzări este de 18% de la an la an. Huawei se plasează pe locul cinci la nivel global ca investiţii în cercetare şi dezvoltare – 17,4 miliarde de dolari alocate anul trecut.

Huawei se plasează pe locul doi la nivel global la cota de piaţă şi la numărul de telefoane livrate. Anul trecut compania a livrat peste 240 de milioane de telefoane la nivel global, în creştere cu aproape 30 de milioane de unităţi de la un an la altul. Producătorul chinez a depășit Apple, care a vândut anul trecut 197 milioane de telefoane, urmând Samsung, cu 295 de telefoane inteligente vândute.

loading...
Comenteaza