Foto Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)

Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)
Imagini de colecţie cu CLUJANA. Cum vrea un deputat de Cluj să ajute la refuncţionalizarea fabricii (pe modelul Pegas, Adidas)

Deputatul independent de Cluj, Adrian Dohotaru, spune că vrea să pună umărul la refuncționalizarea fabricii și a acestui brand important al Clujului. Se gândeşte la măcar o linie de rebrenduire retro (pe modelul Pegas), să se utilizeze materiale reciclabile (Adidas), iar artiştii clujeni să ajute cu designe-uri moderne. 

"Am vizitat fabrica Clujana, celebra marcă de încălțăminte, de dinainte de 1989. Vreau să pun umărul la refuncționalizarea fabricii și a acestui brand important al Clujului, mai ales dacă se urmărește să rămână un bun public, așa cum e de atâtea decenii în care a scăpat în mod miraculos de privatizare și închidere. În ciuda problemelor financiare, cred că fabrica oferă în continuare încălțăminte de calitate, așa cum o făcea și în copilăria mea. Bocancii sau adidașii pe care îi purtam nu se stricau, ci îmi rămâneau mici.

M-am interesat de istoria fabricii, pentru că una dintre liniile de rebranduire trebuie să fie retro, așa cum au făcut Pegas, ciocolata ROM, schiurile Reghin și alte mărci românești, dar care au avut dezavantajul că nu au avut continuitatea pe care a avut-o Clujana. Sunt interesat de un design cu adidași de talpă plată, pe modelul Adidas din anii 1970-1980. Am purtat astfel de adidași în anii 1990, la atletism, moșteniți de la surorile mele care i-au purtat în anii 1980, deci au rezistat aproape un deceniu.

Sunt interesat și de economie circulară. De aceea, am discutat cu conducerea fabricii, de a reutiliza, tot pe modelul Adidas, PETuri, cauciucuri și alte materiale aruncate ca deșeuri la Pata Rât. Adidas a avut o campanie de succes cu recuperarea plasticului din oceane, la fel putem face și noi cu deșeurile depozitate neconform la Pata Rât. Trebuie studiat temeinic ce costuri implică tehnologii prin care putem reutiliza astfel de materiale pentru încălțăminte și pentru a menține, în mod ecologic, lanțuri scurte de aprovizionare.

Ca istoric, sunt interesat de trecutul fabricii, de muncitorii care au creat acest brand alături de conducere. Și aici am destui prieteni artiști și cercetători care pot face treabă excelentă dacă reușim să ne canalizăm energiile împreună și să avem încredere unii în alții, una din marile dificultăți ale unei societăți lipsite de un proiect de țară. Apoi, sunt curios cum lucrau, în ce măsură erau mândri muncitorii de la Clujana de ceea ce făceau pentru că recuperând acea mândrie putem oferi produse de calitate. Vreau să aduc prieteni din publicitate, din marketing, personalități din Ardeal și să punem umărul, cu toții, dacă găsim un climat deschis la colaborare, așa cum întrevăd la primele contacte, la relansarea acestei mărci a Clujului.

Sunt legat de această zonă pentru că grădinița am făcut-o la Clujana, într-un mediu muncitoresc, e și prima fabrică pe care am vizitat-o acum 30 de ani cu educatoarea și m-a durut să văd cum fabrica decade în anii tranziției. Sunt optimist că lucrurile, cu oamenii potriviți la pârghii, se pot îmbunătăți, că fabrica va produce mărci proprii și nu în lohn și, mai ales că un model dezvoltaționist (ori developmentalism, cum i se mai spune), în care statul, în conlucrare cu antreprenorii de pe piața privată și consumatorii, poate produce bunăstare".

Clujana deschide 8 magazine noi, inclusiv în București. Va lansa noi modele de încălţăminte

La începutul anului 2019, Clujana a anunţat că va deschide, în perioada următoare, opt noi magazine în tot atâtea orașe importante ale ţării, inclusiv în Bucureşti. Va lansa noi modele pe piaţă, păstrându-le însă pe cele consacrate.  De asemenea, în toamna anului 2018, Clujana a deschis un nou magazin în zona centrală a municipiului Cluj-Napoca, în Piața Mihai Viteazul nr. 30. Totodată, pentru a veni în sprijinul celor care îi apreciază produsele și care nu domiciliază în municipiului reședință de județ, societatea a lansat un nou website care poate fi accesat la adresa http://clujanacluj.com/, precum și un magazin online http://clujanacluj.com/shop/

Fabrica se mută în Tetarom I

Consiliul Judeţean (CJ) a cumpărat clădirile Clujana cu 4,8 milioane de euro, fabrica de încălțăminte urmând să-şi mute activitatea într-o hală din parcul industrial Tetarom I, din primăvară. În imobilele de Piaţa 1 Mai vor fi relocate birouri şi spaţii de arhivare ale unor instituţii.

Nouă imobile, terenuri și construcții (birouri, spații comerciale, curți și hale de producție), au trecut în proprietatea județului. Conform contractului de vânzare-cumpărare, toate cele nouă imobile, în suprafață totală de 9.929 mp, vor fi predate către CJ în maximum 90 de zile.

CJ vrea să mute liniile de producție și celelalte active în una din halele nou construite în Tetarom. Imobilele edificate prin intermediul proiectului cu finanțare europeană de extindere a parcului industrial sunt finalizate și vor fi recepționate în perioada următoare.

VEZI ŞI Piaţa 1 Mai, noul centru de dezvoltare a Clujului cu acces spre trenul metropolitan.

Comenteaza