IMM-urile şi băncile: un tandem pe termen lung (P)

IMM-urile şi băncile: un tandem pe termen lung (P)
IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei. Realitatea este că peste 60% din forţa de lucru din sectorul privat din România este angajată în companii cu cifra de afaceri mai mică de 2 milioane de euro anual, iar numărul şi bunăstarea acestor companii are influenţe majore şi imediate în economie şi societate.

În aceste condiţii, ce este de făcut pentru ca perspectivele economice ale IMM-urilor să se îmbunătăţească? Cum pot contribui băncile? Sunt câteva întrebări pe care i le-am adresat domnului Vasile Bilasco, Directorul Regional Bancpost. „Dezvoltarea afacerii IMM-urilor este rezultatului unui efort conjugat al tandemului IMM - Bancă", spune Vasile Bilasco. Directorul Regional Bancpost este de părere că acum, mai mult decât oricând, este nevoie ca IMM-urile să îşi conducă afacerile cu o aderenţă sporită pe zona financiară. Acest lucru se traduce prin atenţie la implicaţiile financiare ale deciziilor de management şi transparenţă financiară. Mai exact, o întreprindere mică nu se poate aştepta să dezvolte o relaţie de finanţare cu o bancă dacă situaţiile sale financiare nu reflectă activitatea reală şi dacă patronul nu oferă informaţii complete băncii.

În acelaşi timp, este de părere Directorul Regional Bancpost, băncile trebuie să furnizeze cu precizie produsele şi serviciile necesare pentru ca planurile de afaceri ale IMM-urilor să se materializeze şi să producă rezultate. Bancpost pune accent, pentru clienţii de tip întreprinderi mici şi persoane fizice autorizate, pe o combinaţie de soluţii flexibile pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient în controlul costurilor şi linii de credit pentru acoperirea imediată de nevoi pentru lichidităţi sau pentru refinanţare (detalii pe www.atelieredeafaceri.ro).

Totuşi, produsele şi serviciile bancare în sine nu sunt suficiente. Din cercetările de piaţă efectuate de către Bancpost rezultă ca IMM-urile aşteaptă din partea băncilor o atitudine proactivă, în sensul anticiparii nevoilor clientului. Consultanţa financiară, dincolo de elementele strict contractuale legate de achiziţionarea unui anume produs, este un alt aspect pe care reprezentantul Bancpost îl consideră esenţial în susţinerea clientilor de tip IMM. În acest sens, Bancpost oferă IMM-urilor un concept numit "Relaţionare bancară de tip 360 de grade", ceea ce înseamnă pentru acestea o abordare pe baza unor soluţii financiare personalizate, cuprinzătoare, un rezultat al înţelegerii de către bancă, în profunzime, a nevoilor acestor clienţi . „Vrem şi suntem gata să susţinem IMM-urile, iar resursa noastră cheie sunt oamenii - antrenaţi, experimentaţi, hotărâţi" conchide Vasile Bilasco, Directorul Regional Bancpost.

 

 

Etichete
Comenteaza