Cât câștigă influencerii din Cluj pe Instagram și Tik-Tok. Sumele ajung la câteva zeci de mii de euro

Cât câștigă influencerii din Cluj pe Instagram și Tik-Tok. Sumele ajung la câteva zeci de mii de euro
| Foto: ringsaroundme/Deposiphotos.com

Meseria de influencer le aduce bani frumoși celor aproximativ 1.300 de clujeni care au comunități importante pe Instagram sau TikTok. Conținutul postat pe cele două rețele de socializare le aduc venituri frumoase vedetelor locale.

Promovarea prin intermediul influencerilor locali a devenit un trend. Numai în primele 3 luni ale anului, creatorii de conținut din Cluj au câștigat din postările de pe Instagram sau TikTok aproape 58.000 de euro, arată datele FameUp, platforma care conectează brandurile cu influencerii locali, potrivit unui comunicat transmis ZIUA DE CLUJ.

1.300 de influenceri din Cluj au câștigat aproape 300.000 de lei în 3 luni

Pandemia și digitalizarea au deschis noi oportunități de comunicare online. În dorința de a fi tot mai aproape de comunități, companiile implică tot mai des influenceri în campanii găzduite pe rețele sociale. Potrivit datelor FameUp, la Cluj, în medie, peste 1.300 de influenceri care au cel puțin 500 de urmăritori sunt activi zilnic pe platformă pentru a face campanii pentru diverse produse sau servicii.

Numai în primele 3 luni ale acestui an, prin intermediul platformei FameUp au fost derulate în Cluj în jur de 18.400 de tranzacții, însemnând că utilizatorii de social media au câștigat din bartere și tranzacții financiare aproximativ 290.000 de lei.

„Clujul este unul dintre cele mai dinamice orașe din punct de vedere al pieței de influencer marketing. Brandurile locale au înțeles rapid beneficiile de a se conecta direct cu publicul, prin intermediul comunităților mici, de nișă. Creșterea este vizibilă de la o lună la alta, atât din punct de vedere al influencerilor înregistrați în platformă, cât și ca număr de branduri care derulează campanii, confirmând un trend vizibil atât la nivel național, cât și internațional”, explică Victor Gravronschi, Marketing Manager FameUp.

În prezent, în Cluj sunt peste 600 de branduri care utilizează influencerii locali pentru a se promova. Domeniile cu cele mai active campanii derulate prin FameUp sunt beauty, horeca, fashion, sports, retail, travel, events, banking și crypto.

„Ce facem noi este să ajutăm brandurile să găsească influencerii potriviți și să ajungă astfel mai ușor la publicul țintă. Întregul proces de identificare, contactare și plată a influencerilor locali este automatizat, simplificându-se astfel colaborarea dintre companii și creatorul de conținut”, precizează Victor Gavronschi.

Instagram prinde cel mai bine, iar Tik-Tok-ul vine tare din spate

Canalul preferat de promovare rămâne Instagram, cu peste 80 la sută din materiale create (postări, story-uri), dar TikTok vine puternic din urmă, având rate de interacțiune foarte ridicate, mai ales pe publicul tânăr.

Soluția cu care vine FameUp este să ajute brandurile să identifice influencerii relevanți din piață și să optimizeze procesele de influencer marketing. Agențiile au astfel posibilitatea de a customiza rapid și la costuri reduse campanii de promovare online. Aplicația automatizează întregul proces al unei colaborări dintre un brand și influenceri, de la recrutarea acestora și managementul de campanie, la briefing, facturare și plăți către influenceri.

Lansată în 2020, FameUp are în prezent o bază de date de peste 20.000 de influenceri activi zilnic în platformă la nivel național. Aplicația este rezultatul unui spin-off al unei rețele sociale dezvoltate anterior, din care au fost extrase mai multe funcționalități, reușind, imediat după lansare, să fie în topul descărcărilor în Google Play și AppStore.

Start-up-ul dezvoltat de Ionuț Pătrășcoiu a beneficiat de mai multe investiții, cea mai mare provenind de la un grup de investitori din care fac parte fondul Early Games Venture și Daniel Dines - fondatorul UiPath, primul unicorn românesc.

Comenteaza