Investitorii polonezi de modă pun Clujul pe lista scurtă. Au deschis Reserved și Mohito

Investitorii polonezi de modă pun Clujul pe lista scurtă. Au deschis Reserved și Mohito
Grupul polonez LPP a adus în România brandul Reserved | Foto: Arena Mall

Investitorii polonezi consideră Clujul drept un oraș cu oportunități de deschidere de noi magazine de îmbrăcăminte și echipamente sportive.

„România se dezvoltă rapid, iar dinamica pieței se remarcă în întreaga regiune a Europei Centrale și de Est. În ciuda prezenței încă scăzute, recepția brandurilor noastre în România este foarte bună, ceea ce confirmă convingerea noastră că apetitul este puternic justificat. Importante sunt și mărimea țării și potențialul valoros, care nu este concentrat doar în capitală, ci acoperă și alte centre mari: Timișoara, Constanța, Cluj-Napoca, Craiova sau Iași.

Vedem oportunități deosebite în orașele mai mici, din care industria de retail ne dă semnale pozitive despre potențialul lor. România este unul dintre obiectivele noastre de dezvoltare în următorii ani, atât pentru Sizeer, cât și pentru 50 Style”, a menționat Rafal Pierzchniak, International Leasing Manager în cadrul 50 Style, retailer polonez de echipamente sportive,

Acesta a deschis în octombrie primul magazin din România, în centrul comercial Iris – Titan (București), pe 315 mp. Intrarea acestui jucător pe piața locală confirmă estimările specialiștilor companiei de consultanță imobiliară Colliers International Romania cu privire la dorințele brandurilor poloneze de extindere în zona est-europeană, în special în România, unde consumul a crescut continuu în ultimii ani.

Numărul retailerilor din Polonia a crescut în mod accelerat în ultima perioadă, astfel că și în România aceste branduri sunt cele care au planuri de extindere mai ambițioase față de altele prezente deja aici. Nișa de produse oferite de acestea variază de la fashion și încălțăminte la produse și îmbrăcăminte sportive, încadrându-se la toate gamele de preț.

„Acoperirea foarte bună de care brandurile poloneze se bucură în piața de origine, cumulată cu rezultatele economice bune înregistrate de Polonia, le-a permis acestora să se orienteze și către alte piețe cu potențial din estul Europei.

Cu o poziționare foarte bună, România este a doua piață din regiune ca mărime, similară cu cea poloneză, cu un consum susținut de creșterea salariilor și în care brandurile poloneze și-au stabilit deja o prezență puternică pe zona de fashion și nu numai.

Toți acești factori au creat contextul perfect pentru ca un jucător precum 50 Style să se alăture celorlalte branduri prezente deja aici”, a declarat Brîndușa Grama, Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania.

50 Style face parte din holdingul polonez Marketing Investment Group (MIG) și are 140 de magazine deschise în Polonia și Lituania. Recent, retailerul a intrat și pe piața din Ungaria.

Pe lângă 50 Style, din grupul MIG face parte și Sizeer, un lanț de magazine multibrand tot din zona de echipamente sportive. În România, Sizeer a deschis trei magazine de la începutul lui 2018, CIR intermediind cele trei tranzacții de închiriere în centrele comerciale Sun Plaza, Mega Mall și Parklake.

Dintre brandurile poloneze aflate în expansiune se numără și grupul LPP, ce a adus în România cinci branduri – Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp şi House – și care a închiriat, cu ajutorul Colliers, 22.100 mp într-un proiect în curs de dezvoltare de către compania belgiană WDP în Ilfov pentru a sprijini activităţile de comerț electronic ale grupului polonez. Mai sunt prezente Pepco, cu 204 magazine deschide la nivel național, CCC, cu 50 de magazine și 4F, cu patru magazine.

Colliers este unul dintre liderii globali în consultanța imobiliară, cu 13.000 specialiști care lucrează în 69 de țări. Compania globală de servicii imobiliare și de administrare a investițiilor a avut venituri corporate de 2,7 miliarde de dolari în 2017. Specialiștii Colliers au sub administrare active de 25 de miliarde de dolari.

Comenteaza