Japonezii vor să atragă la ei companiile de IT din Cluj

Japonezii vor să atragă la ei companiile de IT din Cluj
O delegaţie a Organizației Japoneze pentru Comerț Exterior (JETRO) va sosi la Cluj pe 1 iulie pentru a prezenta companiilor locale de tehnologia informaţiei (IT) oportunitățile de extindere pe piața niponă. Japonezii consideră Clujul drept cea mai dinamică zonă de dezvoltare în domeniu.

„Clujul este cel mai dinamic centru de dezvoltare a industriei IT din România, în contextul în care are o infrastructură foarte bună de fibră optică, aeroport internațional, facultăți de profil cu 800 de absolvenți anual și cea mai mare proporție de studenți la mia de locuitori. Obiectivul nostru este să le prezentăm companiilor românești din industria IT informaţii cu privire la practicile de afaceri japoneze, în vederea extinderii pe piața niponă.

Vom prezenta informații cu privire la situaţia actuală a economiei Japoniei, programele guvernamentale în curs de desfășurare şi sprijinul pe care îl oferim investitorilor străini. Ar putea reprezenta o bună oportunitate pentru companiile românești care doresc să intre pe piaţa IT din Japonia”, a afirmat Keisuke Mizuno, director general al JETRO Bucureşti. 
 
Strategia de atragere a investițiilor se bazează pe revenirea economică din ultimii ani a Japoniei, în contextul injecției de lichidități, dereglementării și reformei politicii fiscale; gradul de sofisticare a pieței Japoniei și anvergura economiei (a treia din lume); investițiile în cercetare-dezvoltare (locul 1 între statele dezvoltate G8 ca finanțare din produsul intern brut), procent de cercetători raportat la numărul de locuitori; cea mai bună infrastructură socială, de mediu și de transport din lume; stabilitate socială, rată mică de infracționalitate, cea mai mare speranță de viață.
 
JETRO este o organizație guvernamentală înființată în 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerțului și investițiilor reciproce dintre Japonia și restul lumii. Scopul inițial al activității a fost de a promova exporturile companiilor japoneze, dar în secolul XXI activitatea s-a concentrat pe atragerea de investiții străine în Japonia și pe sprijinirea firmelor mici și mijlocii din Japonia în vederea maximizării potențialului lor de export la nivel mondial. 

Comenteaza