Probleme grave la șoselele Clujului. “Legătura autostrăzii cu centura stagnează de ani de zile”

Probleme grave la șoselele Clujului. “Legătura autostrăzii cu centura stagnează de ani de zile”
Centura și autostrada nu se întâlnesc la Cluj | Foto: Ana Maria Cătălina

Proiectul de racordare a Autostrăzii Transilvania (A3) la Centura Vâlcele – Apahida trenează de mai mulți ani, iar șoseaua din Feleacu are probleme grave de siguranță a circulației, atenționează deputatul Sorin Bota. El i-a făcut o interpelare ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, deși acesta este colegul său de la Partidul Social Democrat.

"O problemă ridicată este cea legată de  proiectul de legătură al A3 la DN 1 (Vâlcele - Cluj), care stagnează de ani de zile”. Deputatul a solicitat un control cu privire la plățile neefectuate de către antreprenorii generali subantreprenorilor români.

“Aceștia din urmă sunt băgați în faliment de către antreprenorii generali prin faptul că își însușesc, sub formă de profit, banii pe care trebuie să-i dea subantreprenorilor români, iar aceștia - la rândul lor - bugetului de stat, pentru ceea ce datorează ca urmare a activității prestate”, susține Bota.

El a adresat o interpelare ministrului, sesizându-i problema satelor liniare, investiție suspendată ca urmare a multiplelor reclamații, precum și a unui proiect tehnic și a unei execuții aferente dezastruoase.

”Există grave probleme de siguranță a circulației, borduri nefixate, sensuri giratorii nefinalizate și nesemnalizate (a se vedea spre exemplificare zona comunei Feleacu din județul Cluj).

Azi șantierul este abandonat, beneficiarul, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fiind obligat să-l finalizeze, având în vedere faptul că vorbim despre un proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile”, a declarat parlamentarul.

VEZI Tunel de racordare a Clujului la Autostrada Transilvania

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că municipalitatea a propus Ministerului Transporturilor două noi variante de legătură a oraşului cu A3.

"Ca să mergi la Turda sau la Aiud, trebuie să mergi la Gilău, iar ca să treci prin Floreşti şi prin Gilău îţi ia o pâine de mâncat. Avem un proiect mic care ar schimba situaţia actuală. Cred vom avea sprijinul guvernului, nu am observat o reticenţă în acest sens. Vorbim despre conectarea Clujului la A3.

Avem două variante: de la Tureni, 4 km până la o intrare pe autostradă, sau de la ieşire de pe Centura Ocolitoare Vâlcele - Apahida, până în Ciurila, şi apoi în autostradă", declara edilul, la un post de radio local, precizând că ambele propuneri "nu necesită foarte mulţi bani".

Reprezentanții CNAIR au recepționat lucrările de la Podul Gilău peste Someșul Mic și au deschis traficul pe încă 9,6 km de autostradă, în septembrie 2018. Este vorba despre autostrada de lângă Cluj, parte a A3. Podul de 320 m face legătura între Gilău și Nadășelu, astfel că odată cu deschiderea traficului pe acest sector de autostradă, conducătorii auto pot circula pe 61 km, între Câmpia Turzii și Nădășelu. În 30 iulie 2018 a mai fost deschisă circulația pe 29 km din Autostrada Sebeș – Turda (între Turda şi Aiud).

 

Comenteaza