Licitație de miliarde la Ministerul Transporturilor. Noile trenuri electrice vor circula pe ruta Huedin – Cluj – Bistrița

Licitație de miliarde la Ministerul Transporturilor. Noile trenuri electrice vor circula pe ruta Huedin – Cluj – Bistrița
| Foto: sania01 - Depositphotos.com

Autoritatea pentru Reformă Feroviară din subordinea Ministerului Transporturilor va achiziționa 62 de trenuri electrice. O parte dintre ele vor deservi zona Clujului.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat relansarea licitației pentru achiziția a 62 de trenuri electrice.

„A fost lansată procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, precum şi a serviciilor accesorii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
Menționăm că perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri”, anunță ARF.

Licitație de 4 miliarde. Achiziție plus mentenanță pe 15-30 de ani

ARF anunță că valoarea estimată a licitației este între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei fără TVA, iar procedura de achiziție este împărțită pe trei loturi (pe regiuni):

1. Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.

2. Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.

3. Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiorii, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Potrivit Caietului de Sarcini al achiziţiei, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, companiile pot depune ofertă pentru un singur lot sau pentru mai multe. Contractele au o clauză prin care perioada de mentenanţă se poate dubla de la 15 ani la 30 de ani, ceea ce echivalează practic cu durata de viaţă a trenurilor electrice. Suplimentarea serviciilor de mentenanţă va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiţionale la contractul de achiziţie.

Procedura de achiziţie include şi o clauză suspensivă, în sensul că încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de încheierea contractului de finanţare sau de alocarea de credite bugetare pentru investiţiile ce urmează a fi realizare de către ARF. Achiziţia ar urma să fie finanţată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) şi din bugetul de stat, iar durata contractului va fi de 221 luni (18 ani). Ofertele pot fi depuse până pe 4 iulie 2022 şi trebuie menţinute până în 4 ianuarie 2023.

În afară de această achiziţie, ARF intenţionează să cumpere şi 40 de trenuri pe hidrogen şi cu baterii, pentru care a iniţiat o consultare de piaţă.

Ultimele trei achiziții demarate din 2019 şi până la jumătatea anului trecut de către ARF nu au fost finalizate din cauza documentaţiei tehnice care le-a însoţit şi a anulării în instanţă a procedurilor începute, potrivit bursa.ro.

Comenteaza