Politica de extindere a Lidl vizează cumpărarea de proprietăţi în oraşe cu peste 30.000 de locuitori, spun oficialii companiei. "În general, ne concentrăm atenţia asupra achiziţionării de terenuri pentru construcţia viitoarelor magazine Lidl în oraşe cu peste 30.000 de locuitori. Suntem interesaţi de locaţii atractive cu deschidere şi vizibilitate din artere de circulaţie bine frecventate şi cu posibilităţi bune de acces", au transmis responsabilii de comunicare ai Lidl România SCS.
"Vă putem confirma faptul că 2011 este anul deschiderii primelor magazine Lidl în România. În judeţul Cluj, în afara magazinelor Plus achiziţionate anul trecut, s-au demarat lucrările de construcţie la un nou magazin în Turda. Tot în acest an intenţionăm şi începerea construcţiei centrului logistic de la Iernut, din judeţul Mureş", spun reprezentanţii companiei. Potrivit informaţiilor din piaţă, compania este interesată de deschiderea unui centru logistic şi în judeţul Cluj, care ar urma să devină funcţional în 2012.
Retailerul german are însă în pregătire şi alte unităţi la Cluj-Napoca, pentru care s-au demarat negocieri de achiziţii şi proceduri de avizare. Chiar în această lună, societatea Tele Distribution a solicitat avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU) pentru un spaţiu comercial Lidl în zona proiectului ansamblului mixt (locuinţe, hotel, comercial, birouri) iniţiat de dezvoltatorul Nervia. Magazinul propus a fost proiectat în vecinătatea complexului expoziţional din cartierul Mărăşti.
Unitatea comercială este gândită pentru lanţul de discount Lidl, dar acesta ar trebui să devină proprietar al terenului abia după ce se obţine autorizaţia de construire necesară proiectului. Tele Distribution este, alături de Nervia, beneficiară a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) realizat pentru ansamblul multifuncţional propus pe str. Aurel Vlaicu - str. Dâmboviţei - zona Expo Transilvania. Din suprafaţa disponibilă pentru realizarea proiectului Nervia, 15.000 mp sunt proprietate privată (Tele Distribution), iar 50.000 mp sunt concesionaţi de la Consiliul Local Cluj-Napoca.
Conform propunerii proiectanţilor, unitatea comercială cu un singur nivel ar urma să fie realizată pe o parcelă de 5.000 mp la strada Dâmboviţei, în apropierea Bisericii Sf. Mihail. Magazinul ar avea 1.500 mp şi ar urma să fie operat de Lidl. Deocamdată, Tele Distribution nu a primit avizul CTATU, arhitecţii fiind de părere că o "cutie" de retail în zonă este o propunere inadecvată. Proiectanţii vor trebui să revină cu noi variante de proiect.
În acest an, Lidl urmează să se extindă la Cluj cu o nouă unitate pe Calea Baciului, pe platforma societăţii Ruttrans. Grupul german a preluat anul trecut reţeaua de magazine Plus, cu două unităţi în Cluj-Napoca (în cartierele Zorilor şi Bună Ziua), care trec în acest an prin procesul de rebranding.
Forfotă de weekendîn Bună Ziua
Lidl îşi instala ieri sigla pe magazinul din cartierul Bună Ziua pe care l-a preluat de la Plus din această primăvară. Noua siglă a fost deja instalată, fiind acoperită deocamdată cu un mesh. Se lucra, de asemenea, la parcare, unde erau înlocuite dalele de pavaj stricate cu altele noi.