Breaking news Video Lotul 1 din Sebeș – Turda, DESCHIS LA 16:30! A10, gata până în mai 2021

Lotul 1 din Sebeș – Turda, DESCHIS LA 16:30! A10, gata până în mai 2021
Noul tronson de autostradă este iluminat cu sistem led | Foto: API

Autostrada dintre județele Cluj și Alba va fi terminată până în luna mai a anului viitor, a anunțat ministrul transporturilor, Lucian Bode. Traseul de pe lotul 1, care a costat 110 milioane de euro, s-a deschis traficului joi, însă cu o restricție de viteză, la 100 km/h.

“Tronsonul pe care îl vom da în folosință pornește din Sebeș, iar prin nodul rutier face conexiunea cu Autostrada 1. Noi dăm în trafic bretelele care preiau traficul din zonă, se va conecta la kilometrul zero al A10, cu pe două benzi pe fiecare cale, apoi merge până la nodul Alba Iulia Sud, pe care îl dăm în trafic, apoi până la Alba Iulia Nord, dat în trafic parțial.

Tronsonul face o conexiune în trei puncte din drumul național, decongestionând localitățile Alba Iulia și Lancrăm, deja cu o mare dezvoltare industrială și cu posibilități de a continua această dezvoltare. Cei 15 km de autostradă sunt gata, cu marcaje, parapet, iluminare led pentru siguranța circulației.

Au fost incluse în aceste lucrări 3 milioane mc de terasament, iar ceea ce nu se vede sunt cele 80 de utilități relocate, printre care opt conducte de apă, șapte din linia de energie electrică de înaltă tensiune", a spus directorul tehnic Eusebio Caretta

La inaugurarea oficială a fost prezent însuși președintele concernului antreprenor, Paolo Pizzarotti. "Mulțumesc tuturor, autorități și miniștri, pentru finalizarea acestei splendide lucrări. În îndelungații noștri ani de prezență aici am angajat și am format mult personal din Românua, căruia îi vom putea da continuitate prin prezența la mai multe licitații, cu încrederea că vom putea câștiga. Este o mare realizare pe care am făcut-o împreună", a spus proprietarul Impresa. 

Patru stâlpi, mutați în patru ani

"Reușim să dăm în trafic un obiectiv mult-așteptat de români, rezultat al unei munci asidue, cu implicarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a antreprenorului și, subliniez, a subconctoratorilor. Concluzia este doar una: se poate și în România să construim infrastructură de transport în ritm accelerat.

Antreprenorul s-a mobilizat exemplar în ultima perioadă; le mulțumesc tuturor oamenilor care au muncit pe șantier de ani de zile. S-a ajuns, în construirea de autostrăzi, ca normalul să ni se pară anormal. Au existat multe blocaje și probleme nesoluționate la timp care au mărit termenul de finalizare, prevăzut inițial pentru 2016. S-a aprobat atunci o extensie de doi ani, dar iată-ne ajunși în 2020 și încă nici acum  nu e gata în integralitate!

Noi am alocat în acest an resursele necesare, financiare, umane și logistice, pentru un parcurs predictibil. Unul din obiectivele noastre viitoare este de a lua măsuri de creștere a capacității administrative a statului, a relației cu instituțiile avizatoare implicate în infrastructura de transport.

La ce mă refer: relocarea a patru stâlpi a durat patru ani! A trebuit să așteptăm ca o altă instituție a statului să facă această relocare în vară. Instituțiile statului trebuie să colaboreze între ele pentru aceste mari proiecte, iar colaborarea a fost până acum defectuoasă", a spus Lucian Bode.

Nici grecii nu-s mai breji

Acesta a criticat ritmul lucrărilor de pe A10. "Pe lotul 2, dintre Alba Iulia și Aiud, de 24 km, nu stau lucrurile cum aș fi dorit, adică să fie dat în trafic în același timp cu lotul 1, pentru a avea continuitate pe A10. Această autostradă va degreva mult rețeaua de drumuri naționale din zonă de traficul greu și cel de tranzit. Până la sfârșitul lunii mai din 2021 vrem să beneficiem în integralitate de acești 42 km din A10.

Astfel vor crește numărul locurilor de muncă și bunăstarea cetățenilor din regiune. Am dat deja în funcțiune 77 km de autostradă în România în 2020 (25 km din Autostrada Transilvania, 21 km din Lugoj-Deva, lotul 3, preluați anul trecut "muzeu în aer liber", 16 km din Autostrada Moldovei, 15 km din A10), iar până la finele anului, 10 km dintre Râșnov și Cristian. 

În total vom avea aproape 90 km într-un an de pandemie, unul foarte dificil, în care sistemele publice au fost puse la încercare, iar economia și-a încetinit ritmul. În 2021, vom investi în tronsoanele lipsă din autostrăzi, dar și în modernizarea rețelei de drumuri conectate la rețeaua europeană Ten-T", consideră ministrul transporturilor.   

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Pe lotul 1 antreprenor general este Impresa Pizzarotti (Italia), având ca subcontractor Pomponio Construcții, iar pe lotul 2, Aktor (Grecia). Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018.

Comenteaza