Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime

Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime
Majoratul Auchan. La 18 ani de existență în România, retailerul are peste 350.000 de clienți zilnic, 440 de magazine și mii de angajați cu vechime

Auchan aniversează 18 ani de la deschiderea primului magazin în România. În acești ani, retailerul a reușit o transformare de la hypermarket la o rețea multi-format.

Povestea Auchan a început acum 18 ani, în 2006, odată cu deschiderea primului magazin - Auchan Titan în București. De atunci, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți.

În 2007 a început expansiunea Auchan, iar până în 2013 retailerul a deschis încă 11 hypermarket-uri. Între 2013 și 2014, Auchan a făcut o achiziție extrem de importantă, și anume cumpărarea a 20 de hypermaket-uri Real. 

Între 2016 și 2018 a fost lansat nou format de proximitate, MyAuchan, alături de noua platformă digitală pe auchan.ro.

Nu în ultimul rând, Auchan este primul retailer care a lansat în România conceptul de discount generalizat, care, în continuare, își menține neclintita promisiune de a oferi românilor prețuri mici zilnic, cu un accent pe produse și producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.

„Auchan s-a dezvoltat și prin numărul produselor de gamă, nu doar prin extinderea numărului de magazine. Misiunea noastră este să facem cât mai accesibile produsele și serviciile noastre, bazate pe o alimentație sănătoasă și grija față de mediul înconjurător”, au declarat reprezentanții companiei.

Auchan, de la hypermarket la dezvoltare multiformat

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket și a ajuns la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta, Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go, în București. De asemenea, în vara acestui an, retailerul a lansat franciza Simply by Auchan.

Potrivit reprezentanților companiei, ATAC Hiper Discount este un format cu cele mai mici prețuri ale rețelei Auchan. Aceștia afirmă că pot avea aici prețuri mici datorită reducerii cheltuielilor de operare și optimizare pe toate categoriile. Prețurile sunt mici la o scară generalizată, sistem de reduceri de tip cascadă. Cumperi mai mult și plătești mai puțin. Acestea au dimensiunea hypermaktet-urilor. 

Auchan, prezent în toate județele din România

Actualmente, Auchan este prezent în toate județele, cu o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.

„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți. La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largi care permit o viață mai sănătoasă.

Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile. Împreună cu toți cei 7.000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!” a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

Producătorii locali, prezenți în magazinele Auchan. Peste 1.000 de produse românești la raft

Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară este formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1.000 sunt produse în România, cu producători locali. Aceste tipuri de produse pot fi observate cu ușurință deoarece au o implantare la raft specifică pentru a fi ușor vizibile.

Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.

Auchan, atractiv pentru mii de angajați. Majoritatea lucrează de 8 ani

Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv (140 de angajați sunt persoane cu dizabilități, iar la Cluj sunt 16) , cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.

Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani (peste 2.700 de oameni). De asemenea, 342 dintre angajații lucrează la Auchan de când s-a deschis. Compania fost declarată și în 2023 angajator de top.

Retailerul are peste 50 de meserii pe care încearcă să le dezvolte prin formări în fiecare lună, cu minim o oră pentru fiecare angajat, pe teme de comerț, sustenabilitate etc.

Business sustenabil și impact în comunitățile locale

Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.

În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.

Cifre cheie sustenabilitate:

  • Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
  • Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
  • Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
  • Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare
  • 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice

Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:

  • (2011)  Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor
  • (2018) Filmul documentar România neîmblânzită, vizionat de 80.000 spectatori, proiectat in peste 55 de tari din lume și premiat cu Delfinul de Aur la Cannes Corporate media & TV Awards
  • (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil
  • (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și susținerea Turului României
  • (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local
  • (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 mil. membri
  • (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile O nouă viață, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor
  • (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România. 
  • (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO
  • (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități

Despre Auchan Romania

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

Comenteaza