Maşinile de criză ale clujenilor. Dacia e lider, urmată de VW şi Skoda

Maşinile de criză ale clujenilor. Dacia e lider, urmată de VW şi Skoda
Dacia ocupa locul întâi la vânzări în 2010, urmată de Volkswagen şi de Skoda. Clujenii au cumpărat 180 de Audi şi BMW, însă au evitat mărci ca Ferrari, Porsche sau Rolls-Royce.
Anul 2010 a fost greu pentru piaţa auto clujeană, iar comercianţii cred că salvarea de la faliment a venit în special de la programul Rabla. Chiar dacă numărul cumpărătorilor a scăzut, mărcile considerate de lux nu au avut prea mult de suferit la Cluj.

Înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 34,5% la Cluj, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) indicând faptul că anul trecut au fost înscrise numai 2.379 de maşini noi faţă de 3.200 în 2009. Clujenii au înmatriculat 10.452 de autoturisme vechi comparativ cu 11.451 în anul precedent. Cumpărătorii nu s-au orientat doar către maşinile mai ieftine; modelele scumpe şi-au menţinut cota de piaţă. Liderul vânzărilor la Cluj a fost Dacia, cu aproape 1.000 de maşini livrate. Modelul Logan a fost urmat îndeaproape de Duster şi de Sandero. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) confirmă succesul Dacia, cu o cotă de piaţă la Cluj de 33% pentru primele 11 luni ale anului trecut.

Următoarea poziţie în topul clujean o ocupă Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 10% şi 400 de unităţi vândute în 2010. Numai în noiembrie clujenii au cumpărat 24 de maşini Golf, patru Passat şi patru Touareg. Pentru Golf, preţurile de catalog variază între 14.863 şi 24.134 de euro, în funcţie de versiune şi dotări, iar la Touareg pot să treacă de 53.000 de euro. “În primele 11 luni din 2010, Volkswagen a avut o cotă de piaţă de 15,27% din piaţa de import, ocupând poziţia de lider, iar Audi a avut 50,38% din piaţa premium şi a luat tot poziţia de lider. Autoworld a avut, cu toate mărcile, 20,21% din piaţa de import de pe Cluj, fiind lider absolut. Criza a facut clienţii mai exigenţi, mai atenţi pe ce cheltuiesc banii. Achiziţiile sunt mai chibzuite, fiind privite deseori ca investiţii”, a menţionat Diana Socaciu, directorul de marketing al dealerului clujean. Pe locul 3 la Cluj se află Skoda, cu o cotă de piaţă în primele 11 luni de 5,6% şi vânzări de 224 de unităţi, pe 4 s-a situat Renault, cu 214 automobile, iar pe 5, Peugeot, cu 203 unităţi.

Din categoria maşinilor scumpe o poziţie importantă este deţinută de Audi, cu vânzări de 133 de maşini până în noiembrie. Dintre modelele producătorului german, de succes s-au bucurat Q5, cu 46 de unităţi vândute în primele 11 luni, A4 (43 de unităţi) şi Q7 (16 unităţi). Preţurile pentru modelul Q5 pornesc, la versiunile de bază, de la 38.000 de euro, iar la Q7, de la 55.000 de euro. Nici BMW nu s-a putut plânge de rezultatele din 2010. Dealerul Autotransilvania a comercializat 20 de modele X6, ale căror preţuri de catalog sunt cuprinse între 63.000 şi 113.000 de euro, şi 16 modele X5, care ajung la 111.000 de euro. “Suntem încrezători că în perioada următoare situaţia se va redresa. Ne aşteptăm la un trend crescător pentru 2011, iar cele care vor evolua cel mai bine din punctul de vedere al vânzărilor sunt atât modelele X, ce s-au bucurat de succes în 2010, cât şi noile modele lansate în ultimul an - BMW X3 şi BMW Seria 5”, a declarat Ioana Andron, responsabil marketing al Autotransilvania.

20 de Ferrari cumpărate în România


La nivel naţional, apetitul pentru lux a fost mai pregnant faţă de 2009. Ferrari a reuşit în 2010 să vândă 20 de maşini, cu patru mai multe decât în 2009, Porsche - 125 de automobile (în creştere cu 19%), Lexus - 47 de limuzine, iar Rolls-Royce - două maşini, în condiţiile în care în anul precedent nu vânduse niciuna. Preţul unui automobil Ferrari se situează între 150.000 şi 320.000 de euro.


Comenteaza