Maşinile second-hand, mai cumpărate decât cele noi

Maşinile second-hand, mai cumpărate decât cele noi
Înmatriculările de autoturisme noi la Cluj au ajuns la jumătatea valorilor din 2009, în ciuda Programului Rabla şi a reducerilor practicate de dealeri.
Diferenţa dintre piaţa maşinilor vechi şi a celor noi se reduce în Cluj de la o lună la alta. Mulţi dintre potenţialii clienţi care aveau mulţi bani în trecut nu îşi mai permit acum decât o maşină second-hand. Dealerii auto clujeni se aşteaptă la o reinstalare a crizei în piaţă începând cu luna decembrie.

Clujenii au resurse din ce în ce mai puţine pentru achiziţia de autoturisme noi. Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că în septembrie au fost înregistrate numai 168 de maşini noi în judeţ. În primele nouă luni clujenii au înmatriculat 1.566 de autoturisme, în scădere cu 54% faţă de 2009, când erau înregistrate 3.376. Cota cea mai mare de piaţă îi revine mărcii autohtone Dacia, care deţine 32% după volumul înmatriculărilor. Totuşi, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, vânzările Dacia la Cluj au scăzut cu 52%. Dacă maşinile noi sunt mai puţin căutate, înmatriculările de autoturisme la mâna a doua se menţin cu 27% sub nivelul atins în 2009 şi se află într-o tendinţă crescătoare. Datele DRPCIV arată că, în medie, în Cluj se înmatriculează de cinci ori mai multe maşini vechi decât noi.

În Cluj rămân puţine din maşinile la mâna a doua care se aduc de afară. Cifrele furnizate de reprezentanţii târgului auto din Floreşti arată că în fiecare sâmbătă se vând peste 150 de maşini. “Târgul acesta se dezvoltă şi a ajuns unul dintre cele mai mari din ţară. Vin clienţi din toate colţurile ţării, din Moldova, Bucureşti, Sibiu. Am avut şi din Constanţa. Au încredere în vânzătorii de aici, fiindcă noi le spunem din start ce problemă are maşina. Nu încercăm să îi păcălim, iar oamenii au prins încredere în noi”, a declarat directorul târgului, Traian Corpodean. “Au început să crească vânzările. În august a fost criză. Au fost închise târgurile din afară şi nu am avut maşini. Au crescut şi preţurile atunci. Acum există ofertă, iar vânzările merg bine. A venit recent un camion cu maşini şi s-au dat imediat”, susţine Corpodean.

În septembrie, topul maşinilor noi înscrise în circulaţie la Cluj a fost dominat de Dacia, cu 56 de unităţi, urmată de Peugeot (18), Volkswagen (13), Renault (11), Ford (8). Pe segmentul de maşini vechi, înmatriculate pentru prima dată în România, clasamentul preferinţelor clujenilor este condus de Volkswagen care în septembrie a avut 209 autoturisme înmatriculate. Pe locul doi s-au clasat Opel (195), Ford (83), Seat (28) şi Skoda (23). “Piaţa auto trăieşte acum ultimul val al Programului Rabla. Atât faţă de anul trecut, cât şi faţă de august, am avut în septembrie o creştere a vânzărilor. A fost o lună bună. După cum am evoluat, octombrie va fi la fel, însă nu ştim ce se va petrece după încheierea acestui program. Probabil că vânzările către persoane fizice vor îngheţa. Vom traversa o nouă perioadă de criză”, spune Florin Nistor, directorul Compexit Trading Cluj, dealer Skoda şi Seat.

La nivel naţional, înmatriculările de maşini au scăzut în primele trei trimestre cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, fiind înscrise în circulaţie 62.000 de autoturisme. În perioada ianuarie-septembrie 2009 în România au fost înmatriculate 88.645 de autoturisme, conform datelor DRPCIV. La nivel naţional Dacia a dominat preferinţele românilor, cu 20.314 unităţi vândute în primele nouă luni (în scădere cu 27,5% faţă de intervalul similar din 2009). Pe locul doi s-a situat Skoda (5.418 unităţi vândute), urmată de Volkswagen (5.384) şi Renault (5.301).


Comenteaza