Multinaţionalele dau tonul angajărilor la Cluj
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 14 Sep 2010, 23:43
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Nokia, ING, Emerson şi Genpact se numără printre marile companii aşteptate la bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi de săptămâna viitoare, care va oferi 1.500 de posturi.
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj şi agenţia de resurse umane Psihoselect vor grupa 1.500 de oferte de muncă la târgul pentru absolvenţi de la Casa de Cultură a Studenţilor. O dificultate majoră pentru aceştia o reprezintă experienţa cerută de angajatori.
La sfârşitul săptămânii viitoare va avea loc la Cluj Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi. Evenimentul, organizat de AJOFM în colaborare cu Psihoselect, propune posturi pentru cei 2.000 de absolvenţi de facultate, liceu sau şcoli profesionale fără loc de muncă, aflaţi în baza de date a instituţiei. Organizatorii speră ca oferta să fie mult mai largă şi să nu se reducă la absolvenţi. “Deşi se adresează cu precădere absolvenţilor, vizaţi nu sunt numai aceştia. Oamenii se află în permanentă căutare de locuri de muncă. Noi ne ocupăm de transmiterea invitaţiilor către companii. Într-o săptămână am reuşit să obţinem peste 20 de confirmări de la firme care şi-au manifestat intenţia de a participa”, declară Flaviu Ciuiu, account manager la Psihoselect. Participanţii provin din toate domeniile.
“Sunt firme din producţie, care caută atât personal calificat, cât şi fără calificare. Cele mai multe oferte sunt pentru cei care au studii superioare însă. Vor veni companii din tehnologia informaţiei (IT), centre de servicii, vânzări”, susţine Ciuiu. “Nu am terminat facultatea, dar vreau să merg. Am colegi care lucrează deja, deci ştiu că se poate. În domeniul meu sunt mai multe oferte. Nu am mai fost la un interviu aşa că, şi dacă nu voi fi angajat, tot învăţ ceva. Aş prefera să găsesc ceva Part-time”, spune Cătălin, student la Facultatea de Automatică şi Calculatoare. “Şansele absolvenţilor continuă să fie reduse în comparaţie cu persoanele care au experienţă. Majoritatea facultăţilor, cu excepţia celor tehnice, nu şi-au adaptat curricula la cerinţele angajatorilor. În consecinţă, cele mai mari şanse le au tot cei cu experienţă”, subliniază directorul AJOFM, Daniel Don.
Semnalele venite din piaţă arată, de fapt, că absolvenţii vor avea cele mai mici şanse de angajare la un astfel de târg. Companiile caută în această perioadă în special personal cu experienţă. “Nu vom participa doarece nu avem ce oferi. Posturile care sunt disponibile la noi sau care apar pe parcurs se adresează persoanelor cu experienţă, în special în tinichigerie, mecanică auto, iar absolvenţii de şcoli profesionale nu au suficiente cunoştinţe pentru un astfel de post. Nu ar fi o modalitate potrivită de a găsi angajaţi”, este de părere Răzvan Rotta, director general al dealerului auto Compexit Trading.
“În cazul nostru, posturile disponibile care se ivesc sunt destul de complexe. Dacă avem nevoie de un diagnostician auto, atunci trebuie să fie o persoană cu experienţă, pe care rar o întâlneşti la un târg de joburi. Preferăm să postăm anunţurile pe internet”, spune Ancuţa Abrudan, director de comunicare şi marketing la RMB Interauto. Deşi va participa la eveniment, Terapia, un alt mare angajator cu tradiţie, îşi pune mai multe speranţe în agenţiile de recrutare. “Cu siguranţă vom participa. Mai avem nevoie anul acesta de 20-30 de colegi noi. Numărul ar putea să ajungă chiar la 50. În general, noi nu recrutăm prin târguri, ci prin agenţii specializate, pentru că este vorba despre personal cu o calificare specială, dar, cu siguranţă, vom fi prezenţi acolo”, menţionează Dragoş Damian, director general al Terapia.
35 de firme cu oferte
Organizatorii evenimentului spun că invitaţii de participare au fost trimise către majoritatea angajatorilor cu renume, printre aceştia fiind menţionate companii multinaţionale precum Nokia, Emerson, ING, Genpact. În total, sunt aşteptate 35 de societăţi, cu o ofertă ce ar putea ajunge la 1.500 de locuri de muncă.
La sfârşitul săptămânii viitoare va avea loc la Cluj Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi. Evenimentul, organizat de AJOFM în colaborare cu Psihoselect, propune posturi pentru cei 2.000 de absolvenţi de facultate, liceu sau şcoli profesionale fără loc de muncă, aflaţi în baza de date a instituţiei. Organizatorii speră ca oferta să fie mult mai largă şi să nu se reducă la absolvenţi. “Deşi se adresează cu precădere absolvenţilor, vizaţi nu sunt numai aceştia. Oamenii se află în permanentă căutare de locuri de muncă. Noi ne ocupăm de transmiterea invitaţiilor către companii. Într-o săptămână am reuşit să obţinem peste 20 de confirmări de la firme care şi-au manifestat intenţia de a participa”, declară Flaviu Ciuiu, account manager la Psihoselect. Participanţii provin din toate domeniile.
“Sunt firme din producţie, care caută atât personal calificat, cât şi fără calificare. Cele mai multe oferte sunt pentru cei care au studii superioare însă. Vor veni companii din tehnologia informaţiei (IT), centre de servicii, vânzări”, susţine Ciuiu. “Nu am terminat facultatea, dar vreau să merg. Am colegi care lucrează deja, deci ştiu că se poate. În domeniul meu sunt mai multe oferte. Nu am mai fost la un interviu aşa că, şi dacă nu voi fi angajat, tot învăţ ceva. Aş prefera să găsesc ceva Part-time”, spune Cătălin, student la Facultatea de Automatică şi Calculatoare. “Şansele absolvenţilor continuă să fie reduse în comparaţie cu persoanele care au experienţă. Majoritatea facultăţilor, cu excepţia celor tehnice, nu şi-au adaptat curricula la cerinţele angajatorilor. În consecinţă, cele mai mari şanse le au tot cei cu experienţă”, subliniază directorul AJOFM, Daniel Don.
Semnalele venite din piaţă arată, de fapt, că absolvenţii vor avea cele mai mici şanse de angajare la un astfel de târg. Companiile caută în această perioadă în special personal cu experienţă. “Nu vom participa doarece nu avem ce oferi. Posturile care sunt disponibile la noi sau care apar pe parcurs se adresează persoanelor cu experienţă, în special în tinichigerie, mecanică auto, iar absolvenţii de şcoli profesionale nu au suficiente cunoştinţe pentru un astfel de post. Nu ar fi o modalitate potrivită de a găsi angajaţi”, este de părere Răzvan Rotta, director general al dealerului auto Compexit Trading.
“În cazul nostru, posturile disponibile care se ivesc sunt destul de complexe. Dacă avem nevoie de un diagnostician auto, atunci trebuie să fie o persoană cu experienţă, pe care rar o întâlneşti la un târg de joburi. Preferăm să postăm anunţurile pe internet”, spune Ancuţa Abrudan, director de comunicare şi marketing la RMB Interauto. Deşi va participa la eveniment, Terapia, un alt mare angajator cu tradiţie, îşi pune mai multe speranţe în agenţiile de recrutare. “Cu siguranţă vom participa. Mai avem nevoie anul acesta de 20-30 de colegi noi. Numărul ar putea să ajungă chiar la 50. În general, noi nu recrutăm prin târguri, ci prin agenţii specializate, pentru că este vorba despre personal cu o calificare specială, dar, cu siguranţă, vom fi prezenţi acolo”, menţionează Dragoş Damian, director general al Terapia.
35 de firme cu oferte
Organizatorii evenimentului spun că invitaţii de participare au fost trimise către majoritatea angajatorilor cu renume, printre aceştia fiind menţionate companii multinaţionale precum Nokia, Emerson, ING, Genpact. În total, sunt aşteptate 35 de societăţi, cu o ofertă ce ar putea ajunge la 1.500 de locuri de muncă.
DISTRIBUIE
Comenteaza