Naveta, pierdere de timp preţios. Floreştenii îşi consumă zilnic 2-3 ore în trafic

Naveta, pierdere de timp preţios. Floreştenii îşi consumă zilnic 2-3 ore în trafic
Oamenii de afaceri văd drumul zilnic spre și de la birou ca o pierdere a productivității. Acest timp mort care nu este văzut nici ca timp pentru muncă productivă, nici ca timp liber personal este considerat drept un obstacol în calea îndeplinirii unor obiective mai utile sau mai plăcute.

Dintre cei 40.000 de respondenți la un studiu Regus, 26% declară că este un timp inutil, nedefinit, iar 45% urăsc naveta și o denumesc pierdere de timp prețios. Acest lucru înseamnă că peste jumătate dintre oamenii de afaceri cred că timpul de navetă ar putea fi transformat în timp pentru muncă productivă sau în ore în plus de somn dimineața.
 
Doar o minoritate de oameni de afaceri (16%) vede timpul de navetă ca timp profitabil de muncă, majoritatea declarând că este o irosire a timpului de muncă sau a celui personal, iar o minoritate (13%) consideră că naveta este timp personal pentru că pot citi sau pot urmări știrile pe smartphone.
 
„Pe măsură ce timpul petrecut făcând naveta crește din ce în ce mai mult, este îngrijorător să constatăm că majoritatea angajaților cred că drumul zilnic spre muncă și înapoi acasă este o irosire totală a productivității zilei de muncă și că nu pot să-l dedice activităților personale.
 
Se așteaptă ca oamenii de afaceri să fie întotdeauna disponibili și conectați, dar în realitate, în calea productivității există piedici mai mari și mai subtile decât a nu avea un smartphone, una dintre acestea fiind naveta zilnică. 
 
Afacerile inteligente care vor să-și recapete productivitatea și să răsplătească angajații cu mai mult timp liber sau pur și simplu cu o zi relaxată din când în când ar face bine să le permită angajaților să lucreze mai aproape de casă cel puțin o parte din timp”,
susţine Ramona Iacob, country manager la Regus. 
 
Acesta este cel mai mare furnizor din lume pentru soluții de spații de lucru flexibile, cu o rețea de 2.850 de locații din 107 țări și 1.000 de orașe, deservind 2,3 milioane de membri. Clienții săi sunt antreprenori, persoane fizice și corporații de miliarde de dolari. 

Floreştenii navetişti petrec 2-3 ore în trafic

Dislocarea în fiecare dimineață a unei mase de 5-10.000 oameni pentru naveta către Cluj-Napoca pune o presiune mare asupra drumului principal de acces (DN1), creând disconfortul pierderii a 2-3 ore în trafic de către rezidenți. Conform recensământului rutier din 2010, legătura Cluj-Napoca - Turda însuma 17.549 de autovehicule zilnic.

Prognoza pentru 2015 arăta un flux de 16.000 autovehicule pe tronsoanele Florești – Cluj-Napoca - Apahida și Cluj-Napoca – Turda, însă date noi referitoare la fluxul de intrare către municipiu indicau volume peste prognoze în zilele lucrătoare  (58.660 autovehicule pe ruta Florești – Cluj).

Comenteaza