Noii veniţi din mallurile Clujului
- Scris de Kristina Restea
- 30 Apr 2013, 20:10
- Economie
- Ascultă știrea

Administratorii marilor centre comerciale din Cluj aduc sau negociază pentru ocupanţi noi în spaţiile lăsate disponibile prin închiderea altor afaceri.
Timeout, brand integrat în grupul Kenvelo (care mai include în portofoliu brandul omonim, Lee Cooper şi Tom Tailor), a preluat o suprafaţă de 131 mp în Polus Center, au anunţat administratorii complexului. Deschis din 28 aprilie, magazinul este situat lângă magazinul olandezilor de la C&A. Tot la final de aprilie, a devenit operaţională o unitate Bottega Italiana, care comercializează preparate culinare italiene: preparate din carne, produse de panificaţie, brânzeturim vinuri sau alte delicatese din bucătăria italiană.
Magazinul ocupă o suprafaţă de 48 mp în zona hipermarketului Carrefour. Cu un spaţiu preluat tot în Polus Center, retailerul grec de modă BSB se extinde pe piaţa locală şi va inaugura primul magazin din Cluj, cel de-al 15-lea din România. Unitatea din Polus se deschide din 1 mai. BSB este prezent cu peste 100 de magazine proprii în Grecia, România, Turcia, Marea Britanie, Rusia, Bulgaria, Liban, Cipru, Albania şi Egipt, România aflându-se pe primul loc ca valoare a investiţiilor retailerului, după Grecia.
Administratorii centrului comercial au de găsit chiriaşi pentru alte spaţii lăsate disponibile de foşti ocupanţi care au renunţat la afacerile locale. În vara trecută, unul dintre chiriaşii importanţi ai complexului, retailerul Kiabi, care a renunţat la afacerile din România, a lăsat disponibil un spaţiu de 1.600 mp. Acesta nu a fost încă ocupat, dar este valorificat ca spaţiu pentru evenimente. În schimb, a fost deja ocupată suprafaţa disponibilă după închiderea unităţii Debenhams (retailer britanic care a decis retragerea de pe piaţa locală prin închiderea ultimelor magazine).
„Magazinul Debenhams şi-a încetat activitatea în incinta centrului nostru comercial începând cu 31 martie 2012. Suprafaţa a fost preluată de alţi doi chiriaşi, Oviesse Factory (610 mp) şi Torry Fashion (202 mp). În privinţa spaţiului fostului magazin Kiabi, încă se poartă negocieri cu potenţiali parteneri, însă acesta a fost utilizat ca spaţiu expoziţional", a transmis Răzvan Alistar, PR officer al Polus Cluj (PCC). Complexul are o suprafaţă închiriabilă de 60.000 mp şi înglobează 186 de magazine, printre care un multiplex cu opt săli de cinema şi un hipermarket Carrefour. PCC este deţinut de grupul austriac Immofinanz şi se află în administrarea EHL Real Estate România.
Cea mai recentă adiţie în portofoliul de chiriaşi anunţată de celălalt mare complex comercial din Cluj, Iulius Mall, a fost primul magazin Giorgal din oraş, deschis în urmă cu o săptămână. Giorgal Boutique, care a preluat un spaţiu la etajul 1 al mallului din cartierul Gheorgheni, comercializează ţinute office, casual sau de ocazie, pentru femei. Iulius Mall Cluj, afacere a ieşeanului Iulian Dascălu, a fost inaugurat în noiembrie 2007, în urma unei investiţii de 75 de milioane de euro. Suprafaţa desfăşurată a acestuia este de 155.000 mp, ce include şi clădirea de birouri.