Noile ținte ale BT: microîntreprinderile și mediul digital

Noile ținte ale BT: microîntreprinderile și mediul digital
Veniturile operaționale ale Băncii Transilvania (BT) Cluj-Napoca au ajuns la 2,1 miliarde de lei, iar profitul net, la 657 de milioane după primele nouă luni ale anului.

La nivelul grupului financiar, veniturile operaționale erau de 2,2 miliarde de lei, iar profitul net, de 698 de milioane. Activele băncii sunt de 48,1 miliarde de lei, creditele nete însumează 26,4 miliarde, iar resursele atrase de la clienți, 39 de miliarde. 

„Ne bucurăm că în primele nouă luni am continuat trendul pozitiv al începutului de an prin acordarea de finanțări şi creşteri mai ales pe segmentul retail şi întreprinderi mici și mijlocii. Rezultatele băncii sunt foarte bune, înregistrăm profitabilitate şi eficiență operațională. 

Suntem atenți la noi oportunități ale pieței, iar în curând ne vom extinde în zona microîntreprinderi şi vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experiență cât mai bună pentru clienții noştri”, afirmă Omer Tetik, directorul general al BT.

Raportul credite/depozite este de 72% la sfârşitul primelor 9 luni. BT avea un portofoliu de 2,7 milioane de carduri, care au generat tranzacții cu 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a BT privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate Star, BT are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit.

BT a înregistrat la 30 septembrie cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 510 milioane de lei, incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1,7 miliarde de lei. Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 5,5% din totalul portofoliului de credite al băncii clujene, în îmbunătățire față de 9,7%, la sfârșitul anului trecut.

Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente și garanții ipotecare era la un nivel de 123%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii. Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe cele 9 luni ale anului curent, este de 19%, iar fără profit, de aproape 17%. Principalele concurente ale băncii clujene la nivel național sunt BCR și BRD.

Buget de implicare socială: 15 milioane de lei

BT s-a implicat în comunitate prin alocarea a 15 milioane de lei. Principalele programe sunt Clujul Are Suflet (fundație ce ajută tinerii fără posibilități pentru continuarea studiilor şi găsirea unui loc de muncă), plantarea Pădurii Transilvania (a treia acțiune de împădurire cu ajutorul voluntarilor), ABT Financiar (educație financiară dedicată copiilor din țară, la care au luat parte 10.000 de elevi); EMBA University of Hull (şcoală de business 100% britanică, cu activitate în Cluj), BT Club (cursuri dedicate antreprenorilor, pentru care banca a alocat 10 milioane de lei în 10 ani), susținerea baschetului românesc la nivel de federație, club şi echipe naționale.

 

Top bănci România 

(cotă de piață, 2014-2015)

1. BCR............16,2%..........15,7%

2. BRD............12,4%..........13,0%

3. BT...............9,7%...........12,5%

4. Raiffeisen.....7,8%...........8,3%

5. UniCredit......7,8%............8,1%

Sursa: Profit

Comenteaza