Video Foto Noul pod Porțelanului, ridicat cu viteza melcului

Noul pod Porțelanului, ridicat cu viteza melcului
Prezența muncitorilor pe șantier este de cele mai multe ori sporadică | Foto: Info Trafic Jud. Cluj
Noul pod Porțelanului, ridicat cu viteza melcului
Noul pod Porțelanului, ridicat cu viteza melcului

Cu toate că șantierul de la Podul Porțelanului a debutat în aprilie, constructorul a reabilitat doar podul vechi, care va deveni unul pietonal și pentru biciclete, podul cel nou, destinat traficului auto, nefiind încă început.

„Podul Porțelanului, gheață la mal”, și-a intitulat imaginea suprinsă la fața locului unul dintre șoferii de pe grupul de Facebook Info Trafic Județul Cluj. “Probabil că nu s-a observat lipsa oricărei molecule de utilaj sau scamă de salopetar. În urmă cu o lună era la fel”, a explicat acesta.

“Nu vă mai lamentați atât. Se știa planul dinainte și ordinea în care urmau să fie făcute lucrările, se știa că prima dată se deschide podul pietonal, deoarece acum se folosește o pasarelă improvizată, iar cei care locuiesc în zonă știu cât de greu e și cât de șubredă a ajuns.

Din ce am înțeles de la muncitorii de pe șantier, lucrarea e pusă pe pauză, deoarece e o problemă la substratul unde urmează să fie săpate picioarele de susținere a noului pod. Da, recunosc că e o prostie, dar detaliile astea trebuiau știute la momentul în care a fost finalizat studiul de fezabilitate”, a replicat un alt membru al grupului.

Acum câteva zile, a apărut și un videoclip cu lucrările de asfaltare din zonă. Lucrările au început în 3 aprilie 2019, vor dura 12 luni și sunt realizate de Diferit, societatea care a făcut Podul Traian și care a modernizat Nodul N, de la ieşire spre comuna Floreşti.

Între timp, traficul rutier a fost deviat pe următoarele trasee: pe partea nordică: Piața 1 Mai – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (traficul greu) și traseul str. Paris – str. București și str. Paris – str. Răsăritului (traficul ușor); pe partea sudică a podului – str. Nădășel – str. Oașului sau str. Alexandru Sahia – cartierul Iris.

Aici se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL.

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza