Numărul locurilor de muncă neocupate a crescut la Cluj-Napoca. Cum funcționează robotul care caută angajați

Numărul locurilor de muncă neocupate a crescut la Cluj-Napoca. Cum funcționează robotul care caută angajați
| Foto: Facebook - Dora by Happy Recruiter

Angajatorii au acceptat mai ușor persoane fără experiență în 2021, este una dintre concluziile unei companii de recrutare care folosește un robot pentru interviurile cu candidații.

După al doilea an pandemic, piața muncii arată că s-a adaptat din mers. 2021 s-a diferențiat de 2020 prin mai multă mișcare și dorință mai mare de schimbare.

Orașul Cluj-Napoca a înregistrat o creștere cu 8,79% numărului de locuri de muncă vacante față de 2020 și se află în top, alături de București și Timișoara, potrivit datelor colectate de Happy Recruiter cu ajutorul robotului de recrutare Dora în perioada ianuarie-decembrie 2021, citate de start-up.ro.

Cele mai căutate joburi de români în 2021 au fost în Industrie - 32,88%, Retail - 31,16%, Transport și Logistică - 17,81%, iar 12,78% s-au îndreptat spre joburi din sectorul Office.

Angajatorii, mai flexibili în 2021

Angajatorii au fost mult mai flexibili în al doilea an pandemic față de anii precedenți. Deși în anii anteriori lipsa experienței era principalul motiv de respingere, acum acest criteriu nu mai e unul eliminatoriu, în multe cazuri.

În lipsa forței de muncă, angajatorii au devenit mai maleabili și au ales mai mult în funcție de potențial. Dintre motivele de respingere ale angajatorilor, amintim: candidații nu au fost de acord cu pachetul salarial - 11,63%, nu au avut experiența necesară - 3.70%, nu s-au prezentat la interviu - 2,83%, nu au putut începe munca la data dorită de angajator - 2,33%.

În același timp, dintre motivele pentru care persoanele și-au retras candidatura la joburi se numără: programul de muncă neconvenabil - 17,80%, pachetul salarial - 15,06% și locația jobului - 12,39%.

Interviu cu robotul de recrutare

Robotul de recrutare Dora este menit să sa filtreze candidații printr-un prim interviu online în care recrutorii au libertatea de a seta întrebările ce urmează să le adreseze robotul. O persoană poate astfel să parcurgă un prim interviu la orice oră, din orice locație. Astfel, se elimină emoțiile primului interviu.

HappyRecruiter este o platforma de recrutare digitală care ajunge la potențialii candidați cu ajutorul robotului de recrutare Dora. Printre clienții locali se numără Continental, PENNY, GI Group, Lugera, Banca Transilvania, McDonald's și KFC Romania și alții. Happy Recruiter face parte din Grupul House of HR, lider activ în lumea resurselor umane.

Comenteaza