Nunțile și botezurile intră în atenția ANAF. Ce informații trebuie să transmită organizatorii

Nunțile și botezurile intră în atenția ANAF. Ce informații trebuie să transmită organizatorii

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intensifică controalele în domeniul organizării de evenimente private și corporate.

Operatorii de săli și spații de evenimente sunt obligați să transmită, la cererea instituției, informații detaliate despre activitățile desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.

Potrivit documentelor oficiale, datele trebuie trimise în format electronic, preferabil fișier .xls, la adresa antifrauda.sv@anaf.ro, în termen de maximum cinci zile de la primirea solicitării. Informațiile vor fi utilizate exclusiv de Direcția Antifraudă Fiscală, notează economedia.ro. 

Nerespectarea obligației atrage sancțiuni contravenționale, constând în amenzi aplicate operatorilor care nu furnizează datele solicitate.

Ce informații trebuie raportate către ANAF

Organizatorii vor trebui să transmită:

  • datele de identificare ale clientului (nume, prenume/denumire firmă, telefon de contact)
  • tipul evenimentului (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, eveniment corporate etc.), data și ora începerii
  • numărul estimat de participanți/meniuri (minim declarat sau acceptat)
  • valoarea meniului/meniurilor, în cazul în care există mai multe opțiuni
  • avansul încasat și modalitatea de plată (chitanță, ordin de plată etc.)
  • serviciile suplimentare incluse în contract (închiriere spațiu, amenajare, muzică, filmare, fotografie etc.) și valoarea acestora.

Această măsură face parte din demersurile ANAF de a combate evaziunea fiscală în sectorul organizării de evenimente, unde plățile informale și veniturile nedeclarate sunt frecvente.

Comenteaza