O companie aeriană care operează la Cluj cere salvare de la stat

O companie aeriană care operează la Cluj cere salvare de la stat

Operatorul low-cost Blue Air a solicitat ajutor economic din partea statului român, motivând că taxele impozitele, taxele și contribuțiile anuale plătite în ultimii ani la buget au depășit constant 100 de milioane de lei.

„După trei ani de investiții masive în rute și sloturi pe marile aeroporturi europene, compania a devenit profitabilă anul trecut. În luna martie, mai puțin de 30% din personalul nostru a continuat să zboare, să organizeze dezinfectarea navelor după fiecare zbor, să întrețină aeronavele, și să tranforme altele în cargo. 

Ceilalți au intrat în telemuncă sau în concedii rămase neefectuate de anul trecut. Unii au asigurat  conceptul și autorizarea activității temporare de cargo. Alții au continuat organizarea de zboruri  speciale, chartere sau de repatriere, încercând să contribuie cu cât este posibil la lupta cu pandemia. Acum, peste 90% dintre colegii noștri sunt în șomaj tehnic”, a anunțat conducerea operatorului aerian.

„Ei vor să ajute și se simt neputincioși, la fel ca mare parte din concetățenii noștri. Restul continuăm să muncim cât putem mai bine, menținând un minim de activitate pentru a asigura traversarea cu bine a acestei perioade și pentru a putea ajuta la nevoie. Știm ce avem de făcut și am demonstrat până acum că reușim să facem ceea ce ne propunem. 

Pentru a ne putea menține activitatea avem nevoie de sprijin financiar temporar.  În situația actuală, pentru a putea traversa cu bine această perioadă și pentru a continua să ne servim pasagerii și să plătim sume substanțiale la bugetul de stat, avem nevoie de sprijin temporar, sub forma  unui credit, care să asigure lichiditatea necesară menținerii capacității de zbor și a locurilor de  muncă în această perioadă dificilă. 

Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobândă preferențială acordat unei  companii, într-o situație de criză majoră. Avem capacitatea de a rambursa acest credit și dobânzile  aferente", susține directorul general al Blue Air, Oana Petrescu.

„Luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală și suntem încrezători că orice analiză de risc și oportunitate va duce la o soluționare pozitivă a cererii noastre de finanțare. În caz contrar, piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi  preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua  decizii având în minte interesul românesc.

Vom asista cu tristețe la irosirea eforturilor unei generații de iubitori români de zbor și de aeronave, la  reducerea la minim a operațiunilor unei companii românești reputabile, care concurează de la egal la  egal cu marile linii aeriene europene. Vom pierde mii de locuri de muncă de înaltă calificare, atât direct la Blue Air cât și la companiile de pe fluxul nostru de valoare adaugată, aeroporturi, operatori la sol.

Vom asista la pierderea efectului de multiplicare în economie creat de existența unui operator de transport local, cu cotă de piață semnificativă. Existența unor companii românești solide în domeniile strategice pentru țară reprezintă singura garanție pentru protejarea intereselor strategice românești. Blue Air este una dintre aceste companii”, a menționat oficialul Blue Air.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați. Compania operează avioane tip Boeing 737 și are în derulare un program de înnoire a flotei. Aceasta are 1.000 de angajați. Blue Air operează de pe aeroportul din Cluj-Napoca atât curse interne, cât și externe.

Comenteaza