O companie din Cluj pierde un contract important pentru fabrică, de jumătate de miliard de lei

O companie din Cluj pierde un contract important pentru fabrică, de jumătate de miliard de lei
Asocierea din care face parte şi Remarul "16 Februarie" Cluj a pierdut licitaţia pentru lucrările de instalaţii de semnalizare şi centralizare electronică pe tronsonul feroviar Coşlariu - Simeria şi Coşlariu-Sighişoara.

CFR SA a anunţat astăzi că a desemnat oferta câştigătoare pentru lucrările de semnalizare, centralizare electronică şi centru de Control Operaţional pe cele două tronsoane. Câştigător este consorţiul Alstom Transport SA - Alcatel Lucent România SRL - Pas 97 SRL, cu o ofertă de 498,3 milioane de lei fără TVA şi o perioadă de execuţie de 40 de luni, faţă de o ofertă estimată de 530,5 milioane de lei fără TVA.

Termenul pentru depunerea contestaţiilor este de zece zile de la primirea comunicării.

Criteriul de atribuire este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic cu o pondere de 80% pentru componenta financiară şi 20% propunerea tehnică. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană în proporţie de 85% şi contribuţia de la bugetul de stat în proporţie de 15%. La licitaţia din 13 august pentru atribuirea contractului „Lucrări de execuţie instalaţii de semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică şi Centrul de Control Operaţional Simeria", aferent secţiuniilor CF Coşlariu - Simeria şi Coşlariu - Sighişoara, au depus oferteo firmă şi două asocieri - Thales System România, Bombardier Germania - Huawei Technologies SRL - Remarul "16 Februarie" - SPIACT Craiova şi respectiv asocierea câştigătoare.

"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va asigura, prin lucrările de modernizare şi reabilitare demarate, alinierea infrastructurii feroviare din România la paramentri tehnici şi operaţionali de nivel european", explică CFR SA necesitatea lucrărilor. "Finalizarea cu succes a tuturor proiectelor de modernizare şi reabilitare înseamnă nu numai creşterea siguranţei circulaţiei pe calea ferată şi viteze sporite, dar şi asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare publice româneşti cu infrastructura şi sistemele de transport europene. Totodată, se va simţi şi un impact pozitiv asupra dezvoltării economice pe plan regional, prin asigurarea unei legături directe şi rapide dintre întreprinderile locale şi antreprenorii care dispun de capital".

Contractul ar fi fost unul important pentru Remarul "16 februarie" dacă ar fi fost câştigat. Remarul a anunţat în 2010 încheierea unui parteneriat cu gigantul canadian Bombardier, pentru construcţia de trenuri de mare capacitate la Cluj, sub licenţă Bombardier Transportation, şi distribuirea acestora exclusivă în România, Bulgaria, Grecia, Croaţia, Bosnia şi Serbia. Remarul anunţa atunci că va angaja 500 de noi salariaţi şi un număr total de 2.500 de locuri de muncă nou-create până în 2014. Deocamdată însă, promisiunile nu s-au concretizat. „Ca să începem producţia, avem nevoie de comenzi, care deocamdată nu au venit. Luni dimineaţa participăm la o licitaţie la CFR Infrastructură, pentru construirea unui automotor laborator, care să testeze tronsonul de cale ferată reabilitat Simeria - Braşov. Participăm la licitaţie împreună cu Bombardier şi, dacă vom câştiga, începem producţia în octombrie", spunea în august directorul Florentin Bărbuceanu.

El spune astăzi că nu exclude posibilitatea să conteste rezultatul licitaţiei, dar decizia va fi luată doarîn următoarele zile. "Încă nu am luat o decizie în acest sens pentru că am participat la licitaţie într-un consorţiu. Se va face o analiză la nivel de consorţiu şi vom stabili care sunt paşii următori", a explicat el.

Comenteaza