O treime dintre români și-ar lua maşină electrică

O treime dintre români și-ar lua maşină electrică

Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţii unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID s-au pronunţat în favoarea acestora.

Deși cunoscuţi ca fiind împătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj - şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină - ar opta pentru una electrică. Cehii sunt şi mai sceptici, doar 13% fiind deschişi la ideea ca următoarea lor maşină să aibă propulsie electrică.

Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei.

Pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul (44%). În Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă un autovehicul cu motor convenţional.

Argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilităţii sunt explicate şi promovate mai intens. Motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie.

În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel. Studiul “Trăind în Europa” a cuprins 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, fiind prezent în țara noastră, prin companiile Delgaz Grid şi E.ON Energie România (distribuţie și furnizare a energiei pentru 3,1 milioane de clienţi). În România E.ON a investit 1,6 miliarde euro, contribuţiile virate la bugetele de stat şi locale fiind de 2 miliarde.

Comenteaza