Oraşul Facebook, judeţul Cluj

Oraşul Facebook, judeţul Cluj
234.000 de clujeni utilizau până ieri cel mai mare portal de socializare de pe internet, cifră care se apropie de populaţia reşedinţei de judeţ, consemnată de ultimul recensământ.

În şase luni, numărul conturilor deschise de clujeni pe reţeaua de socializare Facebook a crescut cu 47.000, ajungând la 202.460, în comparaţie cu cele 155.000 existente în septembrie, conform unui studiu Facebrands.ro. Ieri erau înregistraţi 234.100 de utilizatori de Facebook din judeţ, în condiţiile în care ultimul recensământ consemna că în Cluj-Napoca există în jur de 300.000 de locuitori.

Ponderea la nivelul ţării a conturilor deschise în Cluj până în martie rămâne relativ constantă: 4,8% faţă de 5,14%, ceea ce înseamnă că aceasta a crescut proporţional în toată România. Aproape un sfert (23,16%) dintre utilizatorii de Facebook din ţara noastră locuiesc în capitală (1,1 milioane), în vreme ce clujenii şi timişorenii îşi dispută poziţiile doi şi trei, la distanţă mică - 202.463 de conturi (4,75%), respectiv 198.900 de conturi (4,67%). Din numărul total de utilizatori de Facebook, 91,36% şi-au declarat oraşul de reşedinţă, un procent aproape dublu faţă de ianuarie 2011.

"Oamenii îşi fac cont pe Facebook pentru că, aşa cum avem o nevoie înnăscută de hrană, avem şi o nevoie de comunicare. Când apare o mâncare nouă, toată lumea se aruncă să o testeze. Şi pe Twitter e lume. Au fost blogurile, acum Facebook e ultima şi cea mai avansată modalitate de comunitate", a explicat psihologul Daniel David. El crede că majorarea numărului de conturi din ultima vreme se datorează şi expunerii în media a fondatorului reţelei de socializare, Mark Zuckerberg. "A apărut în diverse articole câţi bani câştigă. Orice apariţie în media a informaţiilor despre Facebook amorsează oamenii să se înscrie", consideră David.

"Am devenit tot mai mulţi dependenţi de Facebook. Nu trece ziua să nu intrăm, să nu postăm sau măcar să citim ce se întâmplă pe acolo. Unii o fac doar să îşi promoveze blogurile, alţii discută câte în lună şi în stele, politicienii şi partidele caută voturi, lansează mesaje. Acolo râzi de păţanii, faci caterincă, îţi găseşti iubita din prima tinereţe. Îţi poţi găsi partenerul de viaţă, poţi susţine pe cineva, poţi comenta un meci, poţi povesti, poţi pune o poză rară. Se fac grupuri, se leagă comunităţi. Sigur, se pun şi imense tâmpenii, banalităţi, prostii, dar viaţa e diversă, compusă şi din aşa ceva. Mulţi fac deja afaceri prin intermediul Facebook. Fac bani. Vrem, nu vrem, drăcia asta ne-a prins tare. Nu degeaba sunt 4,2 milioane de conturi Facebook în România", este de părere bloggerul clujean Tiberiu Fărcaş.

"Este o creştere normală. Facebook creşte: nu exponenţial, cât firesc. Pentru că reţeaua e tot mai prezentă în mass-media, ca menţiuni, ca mecanism la diverse concursuri, începe să ajungă şi la publicul de vârsta a doua, fiindcă tinerii s-au «rezolvat» anii trecuţi", a explicat Darius Groza, director al departamentului web al agenţiei Vitrina. Acesta consideră că 200.000 de conturi, adică două conturi la fiecare trei locuitori din Cluj-Napoca, reprezintă o pondere mică în populaţia oraşului. "Două conturi la trei clujeni înseamnă două conturi la trei clujeni plus «vinituri», care-şi pun Cluj ca oraş actual. Din cei trei clujeni, probabil unul e student venit, încă un student e clujean-clujean, iar apoi restul", a arătat Groza.

Facebook este un portal înfiinţat în 2004 pentru a oferi posibilitatea de a contacta persoane apropiate sau necunoscute. Creat iniţial la Harvard (SUA), era la origine o reţea socială cu circuit închis pentru studenţi, dar apoi s-a deschis şi altor universităţi americane, iar din 2006 a fost generalizată pe internet. Reţeaua a devenit ulterior foarte populară şi controversată, fiind interzisă în câteva ţări din Orientul Mijlociu, iar în Marea Britanie, Republica Moldova şi Iran a generat manifestaţii de protest. În primele nouă luni din 2010 Facebook a înregistrat un profit net de 355 de milioane de dolari la venituri de 1,2 miliarde. În septembrie portalul avea la nivel mondial 750 de milioane de membri.

Au migrat pe Twitter

Serviciile Facebook au fost întrerupte marţi dimineaţă în România şi în alte ţări europene. "Am întâmpinat probleme tehnice, din cauza cărora site-ul a devenit indisponibil pentru unii utilizatori din Europa. Situaţia a fost rezolvată şi toată lumea ar trebui să aibă acces. Ne cerem scuze pentru inconvenient", a anunţat compania, potrivit Reuters. Unii utilizatori Facebook au folosit serviciul Twitter pentru a-şi exprima furia împotriva întreruperii de două ore.

Top oraşe pe Facebook

1. Bucureşti
1.115.880 26,17%
2. Cluj-Napoca
202.460 4,75%
3. Timişoara
198.900 4,67%
4. Iaşi
192.620 4,52%
5. Constanţa
157.260 3,69%

 

Conturi Facebook la Cluj

* Septembrie 155.040
* Noiembrie 167.980
* Decembrie 183.000
* Martie 202.460

 

Top pagini Facebook de Cluj

1. I Love Cluj 98.145
2. Ivox 59.278
3. Integra HR 34.579
4.Teo's Kitchen 31.840
5. You Deal 31.720

Sursa: Facebrands.ro

 

Comenteaza