OUG 50: Clujenii revoltaţi de măsurile băncilor s-au constituit într-un grup pe Internet

OUG 50: Clujenii revoltaţi de măsurile băncilor s-au constituit într-un grup pe Internet
Mai mulţi clujeni nemulţumiţi de măsurile luate de bănci în vederea alinierii la prevederile OUG 50/2010 s-au constituit într-un grup format prin intermediul Internetului şi au apelat la avocaţi pentru a-şi apăra drepturile.
 Casa de avocatură Laurenţiu, Laurenţiu & Asociaţii din Cluj-Napoca, specializată pe probleme de drept comercial, reprezintă, de altfel, interesele mai multor grupuri de consumatori din Transilvania.

Luni a expirat termenul de 90 de zile până la care băncile au fost obligate să pună în practică OUG 50/2010, privind creditele acordate populaţiei, şi să înştiinţeze clienţii cu privire la alinierea contractelor vechi la noile reglementări. În toată ţara, mii de clienţi s-au hotărât să dea în judecată băncile, considerând că acestea încalcă prevederile ordonanţei.

Consumatorii revoltaţi pot să urmeze câţiva paşi esenţiali în “războiul” cu băncile.
“După cum se ştie, instituţiile de credit au obligaţia de a corela contractele de credit cu prevederile imperative ale OUG 50/2010. În măsura în care actele adiţionale cuprind clauze abuzive (cum ar fi, clauze prin care comisionul de risc este menţinut sau redenumit, rata dobânzii variabile este în continuare raportată la un indice de referinţă intern al băncii, costul total al creditului este majorat, comisionul de rambursare anticipată este menţinut în cazul contractelor de credit cu dobândă variabilă etc.), consumatorii nemulţumiţi pot notifica instituţiilor de credit refuzul de a încheia actele în forma propusă, solicitând totodată armonizarea acestora cu dispoziţiile OUG 50/2010”, explică Alin Mihai Laurentiu, Managing Partner Laurenţiu, Laurenţiu & Asociaţii.

“În continuare, ca idee generală, clienţii pot încerca soluţionarea amiabilă a problemelor prin negocieri cu creditorii. În ipoteza refuzului instituţiilor de credit de a acţiona în sensul dispoziţiilor legale, consumatorii au posibilitatea de a sesiza autoritatea competentă însărcinată cu protecţia consumatorilor şi/sau instanţa competentă. O strategie de acţiune eficientă presupune însă analiza situaţiei concrete, respectiv a contractului şi a actului adiţional, pentru determinarea şi caracterizarea precisă a caracterului abuziv al clauzelor contractuale propuse de creditor”, subliniaza avocatul Alin Mihai Laurenţiu.

Cei care doresc să se alăture grupului de consumatori din Cluj sau doresc detalii pot trimte un e-mail în acest sens la adresa clujgrup@yahoo.com.


Comenteaza