Pe autostradă între Cluj și Sibiu, din august

Pe autostradă între Cluj și Sibiu, din august
Lucrările la lotul 2 al autostrăzii dintre Cluj și Alba au debutat acum opt ani

Tronsonul Alba Iulia – Aiud de pe Autostrada Sebeș -Turda (A10) va fi dat în circulație în luna august, pentru lucrările la A10 fiind alocați în acest an 36 de milioane de euro, a anunțat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă. El a răspuns unei interpelări făcute de deputatul albean Florin Roman.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

“În conformitate cu proiectul de buget pentru 2021, publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, pentru A10 au fost alocate credite bugetare de 176 de milioane de lei. Această sumă cuprinde și valoarea de decontat pentru lucrările rămase de executat pentru lotul 2. Cu privire la data pe care se va circula pe lotul 2, vă informăm că în conformitate cu cu programul de execuție revizuit transmis de către antreprenor, data de finalizare este august 2021”, a precizat ministrul.  

A10 are 70 km, construcția fiind împărțită pe patru loturi. Momentan se circulă pe loturile 1, 3 și 4, conform Alba 24. Cel mai recent a fost dat în folosință lotul 1, între Sebeș și Alba Iulia, în decembrie, dar constructorul Impresa Pizzarotti mai are de efectuat lucrări la nodurile de la Alba Iulia Nord și Sebeș (conexiunea cu A1) care, potrivit directorului Eusebio Caretta, vor fi finalizate până la mijlocul anului.

Pe lotul 2 care măsoară 24 km, lucrează asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme  - Euro Construct Trading 98. Valoarea proiectului este de 549 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, lucrările debutând în 2014. Totuși, solul argilos și infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, la intersecția cu Drumul Național 1, dau emoții cu privire la finalizarea lotului 2, între Sântimbru și Aiud.

Ministrul: "Se rezolvă cu alunecările"

Asociația Pro Infrastructură (API) cere mai întâi rezolvarea problemelor legate de infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, potrivit Digi 24. Soluția tehnică nu a fost încă aprobată, așa că nu se știe deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului. Ritmul de lucru al grecilor de la Aktor, constructorului șoselei, este unul greoi, consideră API.

"Alunecarea angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă însă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă, nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului", a declarat Ionuț Ciurea, președintele API.

Ministrul a dat asigurări că se va găsi o soluție. "Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect.

Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo 2-3 care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în 2021". Șantierul se apropie de stadiul fizic de 80%. Cei 24 km dintre Sântimbru și Aiud reprezintă tronsonul lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostrada de la Cluj-Napoca la Sibiu.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza