Ping-post cu zboruri low cost între Cluj și Timișoara. Cum se permută Ryanair și Lufthansa

Ping-post cu zboruri low cost între Cluj și Timișoara. Cum se permută Ryanair și Lufthansa
Lufthansa încearcă să impună grupul Eurowings în România | Foto: Loyalty Lobby

În timp ce la Cluj grupul Lufthansa a abandonat rapid zborurile low cost operate de compania sa Germanwings, la Timișoara va începe să activeze pe acest segment prin divizia Eurowings. În schimb, Ryanair a închis în Banat, iar acum se orientează spre Cluj-Napoca. 

Eurowings va începe operarea din iunie cu zboruri din Timișoara spre și dinspre Germania, la Stuttgart, de trei ori pe săptămână. Ele vor fi efectuate cu aeronave Airbus A319 și vor pune la dispoziție 140 locuri/zbor.

”Este o veste excelentă pentru acest început de an, este o primă destinație oferită de Eurowings din luna iunie. Ne dorim ca în timp, compania să deschidă și alte destinații cu zbor direct din Timișoara”, a declarat directorul Aeroportului Internațional Timișoara, Daniel Idolu.

Eurowings este o companie înființată în noiembrie 1996 și în prezent parte a grupului Lufthansa. Din 2015 oferă zboruri low cost pentru 130 de destinații, inclusiv intercontinentale. Scopul grupului Lufthansa este de a face din Eurowings unul dintre cele mai importante companii low cost din Europa.

În 2010, grupul german - care opera deja zboruri de linie de pe aeroportul din Someșeni prin Lufthansa - decidea să intre pe piața Clujului și cu divizia sa low cost Germanwings, cu un număr limitat de zboruri, însă cursa de Koln a fost întreruptă la câteva luni de la lansare.

O mișcare similară de retragere a fost făcută de către Germanwings și la București, prin renunțarea la ruta către Berlin. Operator low cost s-a înfiinţat în 1997, ca Eurowings Flug, şi a început zborurile în 2002. Acesta are baza principală pe aeroportul din Köln şi cele secundare la Stuttgart, Berlin şi Hamburg.

Acţionarul său principal este compania Lufthansa. Eurowings înglobează acum, sub marca Luthansa Regional, Germanwings, Lufthansa CityLine, Air Dolomiti, Augsburg Airways, Contact Air. De asemenea, compania-mamă a cumpărat Austrian Airlines (cu sediul la Viena) și Swiss Airlines (cu sediul la Zurich).  

Mentenanță pentru Wizz la Cluj

În 2016, compania low cost Wizz Air (Ungaria) a semnat un contract cu Lufthansa Technik Maintenance International pentru furnizarea de servicii curente de mentenanţă pentru baza sa din Cluj-Napoca. În același an Lufthansa a suplimentar frecvențele zborurilor Cluj – Munchen, iar un an mai târziu a anunțat primul său zbor de aici la Cluj.

Concernul german a anunțat că are o țintă de angajare de 5.500 de oameni în 2018, pentru a face față unor provocări precum cea din vara trecută, când a fost confruntat cu numeroase greve ale personalului. Recrutările vizează 600 de specialiști în IT și 400 de tineri, cele mai multe în Germania, Austria, Elveția, Belgia.

1.300 de posturi sunt disponibile pentru personal de bord la Munchen și Zurich, 1.200 pentru operațiunile din Frankfurt și Munchen, precum și 500 pentru piloți. În 2018 s-au înscris pentru aceste posturi 170.000 de persoane. Grupul german înglobează 135.000 de angajați, dintre care 32.000 în compania-mamă. În 2017 grupul înregistra venituri de 35 de miliarde de euro.

Aeroporturile mici, abandonate

Pe aerportul din Cluj operează Wizz Air, Blue Air, Tarom, Lufthansa, Turkish Airlines, Air Hungary, Airest, ASL Airlines, AtlasGlobal, Austrian Airlines, Lot, Raf Avia, Silver Air, Sprint Air, Vueling. Din acest an, pe aeroportul clujean vor efectua zboruri trei companii low cost: alături de Wizz Air și de Blue Air, din aprilie va apărea în premieră liderul mondial pe acest segment, Ryanair, cu o cursă de Londra.  

„Salutăm decizia Ryanair de a demara zboruri de la Cluj. Managementul aeroportuar a negociat cu Ryanair vreme de mai bine de 10 ani şi speră într-o colaborare constructivă benefică dezvoltării aeroportului dar şi a întregii regiuni”, a declarat David Ciceo, directorul general al AIAIC.

Acum un an Ryanair anunța că închide baza sa de la Timișoara, însă de-a lungul timpului a renunțat și la zboruri de pe aeroporturi precum cele din Constanța, Târgu-Mureș sau Oradea.

„Decizia Ryanair rezultă din performanţa sa comercială slabă de la Timișoara, într-o perioadă în care cererea tot mai mare de aeronave Ryanair este disponibilă în alte aeroporturi din Europa”,  menționa David O'Brien, Chief Commercial Officer.

Anunţul venea după ce și Blue Air renunţa la operarea zborurilor sale de la Timişoara către Iaşi şi Cluj-Napoca.

Comenteaza