Foto Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h

Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h
| Foto: Facebook.com/cfrinfrastructura
Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h
Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h
Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h
Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare. Viteza trenurilor va crește de la 30 la 85 km/h

Montarea noului pod de cale ferată dintre Baia Mare şi Apahida a început miercuri, 22 septembrie, şi va continua până pe data de 21 octombrie, au anunțat cei de la CFR Infrastructură.

Montarea podului, situat ieşirea din staţia Căi Ferate Ileanda, la kilometrul 86+322, perpendicular pe Valea Râului Ileanda, este realizată de către sucursala regională Căi Ferate Cluj.

Scopul proiectului este creşterea vitezei de circulaţie de la 30 kilometri/oră la 85 kilometri/oră, iar termenul de execuţie pentru etapa de montare este data de 21 octombrie, precizează CFR Infrastructură, potrivit economica.net.

Etapele de execuţie ale noului pod sunt: realizarea podului nou pe un amplasament alăturat podului actual; riparea în cale pe amplasamentul definitiv; înlocuirea suprastructurii, pe amplasamentul existent, cu o suprastructură tip dală, cu grinzi metalice HEM900 înglobate în beton, cu deschiderea de 18 m; rezemarea suprastructurii pe culee se realizează prin intermediul aparatelor de reazem din şină tip 49; tranzitarea provizorie a apei din zona lucrării, prin realizarea unui dig de pământ în amonte, în care vor fi incorporate 3 tuburi de beton (diametru = 2m şi o lungime totală = 48m), pentru subtraversarea prin albie; realizarea elementelor de racordare la teren; amenajarea albiei cu un pereu din beton, pe o lungime de 15 metri şi o saltea din anrocamente, aval şi amonte de pereu, pe o lungime de 5 metri; refacerea suprastructurii c.f., prin înlocuirea şinei, traverselor şi a materialului mărunt cu material nou de cale ferată – şină tip 60, traverse beton, tip T26, şi refacerea stratului de repartiţie şi a prismei căii; lucrările de amenajare a albiei râului, prin decolmatarea, profilarea şi protecţia albiei cu pereu de beton de 15 metri pe zona podului şi o saltea de anrocamente de 5 metri, amonte şi aval de pereu.

Termenul de finalizare al întregului obiectiv de investiţii este decembrie 2021. Valoarea contractului este de 4,2 milioane de lei fără TVA, iar sursa de finanţare este Bugetul de Stat.

De miercuri şi până la data de 21 octombrie, călătorii urmează să fie transbordaţi cu mijloace auto, astfel: între staţiile Dej Călători – Baia Mare şi retur, pentru perechea de trenuri IR 1641/1642; între staţiile Ileanda – Jibou, pentru trenurile Regio 4094/4002; între staţiile Surduc Sălaj – Ileanda, pentru trenurile IR 4001/4095.

Comenteaza