Primul tren hibrid din lume, produs la Cluj

Primul tren hibrid din lume, produs la Cluj
Clujenii de la Remarul 16 Februarie vor folosi tehnologia asigurată de gigantul canadian Bombardier în urma unei investiţii de 20 de milioane de euro, urmând să fie create 1.000 de locuri de muncă în doi ani..
Împlinirea a 141 de ani de la înfiinţarea Remarul 16 Februarie coincide cu lansarea parteneriatului cu Bombardier. Investiţia de 20 de milioane de euro în noul flux de producţie va fi însoţită de angajarea a 1.000 de oameni care vor fi angrenaţi în producerea unui tren cu tracţiune electrică şi Diesel.

Remarul 16 Februarie, una dintre cele mai vechi şi mai mari companii clujene, specializată în repararea şi modernizarea materialului rulant, a împlinit luna aceasta 141 de ani de la înfiinţare. Nu mai puţin de 20 de milioane de euro vor fi investiţi în perioada următoare în modernizarea capacităţii de producţie pentru a deschide la Cluj prima linie de fabricaţie pentru trenurile Bombardier. Contractul cu canadienii, semnat în urmă cu trei luni, a presupus achiziţia de către Remarul a licenţei de producţie pentru trenul Autorail Grand Capacite (AGC). Modelul se mai fabrică la ora actuală în Franţa, aceasta fiind şi principala piaţă la nivel european.

“Am reuşit să încheiem un parteneriat important cu Bombardier, care va presupune o dezvoltare pe termen lung a capacităţii de la Cluj. Vom investi 20 de milioane de euro în capacitatea de producţie de aici în următorii ani, iar cel puţin 1.000 de oameni vor fi angajaţi. Investiţiile vor merge inclusiv spre achiziţia de echipamente noi şi spre pregătirea angajaţilor”, declară Adrian Timar, preşedintele Consiliului de administraţie al Remarul. “Acordul de licenţă presupune mai multe etape, prima fiind asimilarea tehnologiei şi pregătirea capacităţii de producţie. Ulterior, vom aştepta primele comenzi şi numai după ce va fi semnat primul contract, va începe producţia propriu-zisă. În acest moment a început să vină documentaţia de la Bombardier şi am format o comisie mixtă”, a explicat Timar.

“Ne bucură faptul că putem participa la modernizarea Remarul, dar şi a materialului rulant din România. Modelul AGC este o ramă modernă, care se bucură de succes. Până acum am vândut peste 600 de exemplare. Se pretează foarte bine la reţeaua din România şi din regiune. Modelul va fi distribuit în şase state din regiune: România, Cehia, Ungaria şi ţările din fosta Iugoslavie”, a declarat Mircea Marian, directorul Bombardier România.

Rama care va fi produsă la Cluj va avea trei-patru vagoane, iar capacitatea maximă va fi de 220 de pasageri, potrivit reprezentanţilor Bombardier. Trenul va putea funcţiona în regim regional sau intercity, iar termenul de livrare, în funcţie de condiţiile clienţilor, va fi între 12 şi 24 de luni de la semnarea contractului. Viteza maximă cu care va rula noul tren produs sub licenţa Bombardier este de 160 km/oră, cât permite infrastructura din România, iar motorizarea va fi Diesel şi electrică. “Este primul tren hibrid din lume. Poate funcţiona cu tracţiune electrică sau Diesel, fără a mai fi schimbată locomotiva, aşa cum se întâmplă acum în multe locuri din ţară rămase încă neelectrificate. Este cel mai modern tren de acest tip”, a subliniat Marian.

Alegerea de către Bombardier a Remarul, şi nu a fabricii Electroputere Craiova, acolo unde se fabrică ramele de metrou pentru Bucureşti, a ţinut în special de capacitate. “Remarul este o companie potrivită. Are şi deschiderea, dar şi capacitatea de a produce aceste trenuri”, a menţionat directorul Bombardier România. Semnarea contractului cu Bombardier a venit pentru Remarul la puţin timp după participarea în toamna lui 2010, la târgul feroviar de la Berlin, unde clujenii au reuşit să prezinte în premieră un produs autohton: locomotiva Carpathia. “Această locomotivă s-a dovedit un adevărat succes pentru noi. După târgul de la Berlin am reuşit să obţinem comenzi de la societăţi puternice din România”, a subliniat Timar. Remarul a încheiat 2010 cu o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro.

Oficialităţi la aniversare


La sărbătorirea a 141 de ani de la înfiinţare au participat primarul Sorin Apostu, prefectul Florin Stamatian, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, deputatul Daniel Buda. “Remarul a devenit o emblemă pentru Cluj şi un ambasador. Mi-aş dori să văd pe străzile noastre tramvaie produse la Cluj”, a spus Tişe.


Comenteaza