Profi se împrumută pentru extindere. La casele de marcat din Cluj suflă vântul

Profi se împrumută pentru extindere. La casele de marcat din Cluj suflă vântul
Lanţul de supermarketuri a anunţat planuri de accelerare, finanţate din resurse proprii şi dintr-un împrumut de 177 milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Raiffeisen Bank. La ora actuală, lipsa personalului se simte acut la Cluj şi se răsfrânge asupra clienţilor.

„Planul de afaceri pentru următorii trei ani, în egală măsură optimist şi realist, prevede un ritm de deschideri de cel puţin 100 de magazine anual. Din câte ştim noi, această este probabil cea mai dinamică extindere din retailul european, iar pentru a ne atinge obiectivul în această lună am contractat un împrumut în format club loan care să ne asigure resursele financiare necesare”, motivează Dumitru Dragomir, directorul financiar al Profi Rom Food (PRF).
 
Imboldul dat creşterii economice în ultimul an de seria de măsuri luate de către Guvernul României le alimentează celor de la Profi încrederea că în următorii ani climatul de business va avea o evoluţie pozitivă, fapt ce a încurajat managementul să investească în extinderea propriei reţele. „Suntem încântaţi să susţinem Profi în procesul de deschidere a sute de noi magazine în micile oraşe din România, oferind clienţilor oportunitatea de a cumpăra alimente accesibile în locaţii de proximitate. Economia locală va prospera şi astfel se vor crea noi locuri de muncă" este convins Matteo Patrone, director regional pentru România şi Bulgaria al BERD.
 
Având 382 de magazine care activează în 181 de localităţi şi 9.500 de angajaţi, Profi este reţeaua cu cea mai mare extindere geografică din România. Reţeaua de magazine de discount şi de cartier a fost fondată în Belgia. Acum este deţinută de Polish Enterprise, fond de investiţii polonez administrat de Enterprise Investors.

Profi a achiziţionat lanţul Albinuţa în 2007 de la societatea lituaniană Matima, cu 25,2 milioane de lei. În 2012, magazinele Profi au fost transformate în unităţi de proximitate, renunţându-se la politica de discount. În 2012-2013, Profi a preluat Alcomsib (Sibiu), Alimrom (Cluj), Pita (Botoşani). Printre concurenţii săi se numără Kaufland, Carrefour, Lidl, Billa, Penny Market.
 
Vitrine fără vânzători. Soneriile sună în gol
 
Mulţi dintre clienţii din Cluj sunt, însă, nemulţumiţi de servicii. „La Profi e ceva de speriat, dar se pare că nimeni din conducere nu se sesizează sau ei nu au capacitatea de a manageria extinderea asta fără căpătâi. Nu te extinzi dacă nu ai personal suficient şi corespunzător. Nu se poate ca din 3-4 case de marcat să îţi funcţioneze una singură, şi aceea cu nişte cozi imense, pentru că la apelul soneriilor nu vine nimeni, iar la vitrinele cu produse neambalate clienţii să stea mereu cu ochii în soare. Ei nu îşi dau seama că au pus degeaba acele vitrine şi că de fapt acolo e o pierdere de bani fiindcă nu se serveşte nimeni?”, remarcă un client al supermarketului. 

Comenteaza