Programul Rabla a ajutat la achiziţionarea de maşini noi. Ce mărci preferă românii

Programul Rabla a ajutat la achiziţionarea de maşini noi. Ce mărci preferă românii
Vânzările de autovehicule noi au crescut, în primele opt luni ale anului, cu 11,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, arată datele statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).




Reprezentanţii APIA sunt de părere că persoanele fizice au reușit să achiziţioneze maşini noi datorită Programului Rabla. Până în luna august au fost livrate 97.605 de autovehicule, din care 12.226 numai luna trecută. 

În România, vânzările de autoturisme realizate până în luna august au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile persoanelor juridice, ponderea acestora fiind de 64% faţă de 36% persoane fizice.

Topul mărcilor de maşini preferate de români este condus de Dacia (26.269 de unităţi), Volkswagen (9.902), Ford (7.810), Renault (7.777) şi Skoda (7.278). Dacia Logan este cel mai bine vândut model de mașină în primele opt luni ale anului 9.857 de unităţi, urmat de Dacia Sandero cu 5.366, Dacia Duster (4.970), Skoda Octavia (3.051) și Renault Clio (2.529).

În prezent, motoarele pe benzină domină piaţa cu o pondere de 51,1% din total,fiind într-o uşoară creştere comparativ cu aceiași perioadă a anului trecut, 50,9%. Pe segmentul autoturismelor ecologice (electrice şi hibride), statistica APIA relevă că acestea au ajuns la o pondere de 1,9% din totalul livrărilor realizate în primele opt luni ale lui 2017.

 

 

Comenteaza