Proiecte “electronice” de resurse umane, aplicate la Cluj

Proiecte “electronice” de resurse umane, aplicate la Cluj
Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj a lansat, ieri, la hotelul West City, două proiecte europene de a căror implementare instituţia se va ocupa în următorii trei ani.
“Funcţionarul electronic” şi “Apelaţi serviciul electronic de mediere a muncii”, cu o valoare totală de 7,1 milioane de euro, au fost accesate prin programul operaţional regional de dezvoltare a resurselor umane.

“Funcţionarul electronic”, un proiect de 3,4 milioane de euro, înseamnă crearea unui sistem electronic de depunere a declaraţiilor lunare de către agenţii economici şi de anunţare a posturilor disponibile. “Aici vom avea 37 de angajaţi prin care vom prelua ofertele de muncă şi apoi le vom pune la dispoziţia şomerilor. Ideea este să oferim acces la o bază de date cu oferte de muncă şi să reducem timpul de aşteptare al angajatorilor, care depun declaraţii lunare, la 15 minute pe lună”, a spus directorul AJOFM Cluj, Daniel Don.

Al doilea proiect, de 3,7 milioane de euro, este un call center. “Va fi un sistem de mediere cu 14 angajaţi specializaţi în consiliere în carieră care îi vor suna pe şomeri pentru a le oferi informaţii despre posturile disponibile”, a precizat Don. Proiectele au fost dezvoltate în parteneriat cu AJOFM Alba, iar cofinanţarea, de 1,1 milioane de euro, este asigurată integral de AJOFM Cluj. La eveniment au participat prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, primarul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu, fostul negociator al României cu Uniunea Europeană, Vasile Puşcaş, Horea Uioreanu - deputat PNL de Cluj, Alexandru Cordoş - senator PSD de Cluj, prorectori ai universităţilor clujene, şefi de servicii de informaţii, directori ai unor instituţii deconcentrate din Cluj şi oameni de afaceri şi manageri ai principalelor companii clujene.
Etichete
Comenteaza