Promovarea turismului la Cluj: acuzații de dezinteres şi datorii neplătite

Promovarea turismului la Cluj: acuzații de dezinteres şi datorii neplătite
Asociaţia de profil are finanţare pentru site şi materiale promoţionale, însă nu reuşeşte să adune de la membrii săi banii necesari pentru cofinanţare.Asociaţia de profil are finanţare pentru site şi materiale promoţionale, însă nu reuşeşte să adune de la membrii săi banii necesari pentru cofinanţare.

De un an şi jumătate de la înfiinţare, asociaţia nu a reuşit să lanseze niciun proiect de promovare a turismului local. Conducerea se plânge de lipsă de interes din partea membrilor, iar un asociat susţine că preşedintele nu îşi îndeplineşte obligaţiile financiare în firma proprie şi că are datorii neachitate.

Actul constituitiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC), în care au intrat atât reprezentanţi ai mediului privat cu afaceri în turism, cât şi autorităţi locale, a fost semnat în februarie 2012. Structura lansată cu scopul creşterii activităţii turistice din judeţ a trecut prin primele 18 luni de viaţă fără să iasă pe piaţă cu vreun proiect. Dacă la final de 2012 conducerea justifica inactivitatea prin lipsa de bani şi sprijin, nici în această primă jumătate de an lucrurile nu au mers mai bine. Cu toate că a obţinut finanţare publică pentru un proiect, asociaţia nu reuşeşte să mobilizeze banii de cofinanţare, deşi ar fi nevoie de doar 2.000 de lei.

„Am câştigat finanţare de la primărie pentru un proiect pentru un site şi realizarea de materiale de promovare. 80% din fonduri ar veni de acolo, însă avem probleme cu restul de sumă. Trebuie să îi adunăm pe toţi membrii Consiliului Director şi nu am reuşit. Încerc de o lună jumătate", a spus Martin Bikfalvi, preşedintele APDTC. „Nu avem bani nici măcar să angajăm un secretar general. Proiectul acesta pentru finanţare l-am făcut eu, cu un om din afara asociaţiei, şi mai avem unul depus pentru finanţare de la consiliul judeţean. Există un site făcut pentru asociaţie, dar pe care îl administrează firma mea, Calibra; asociaţia nu avea fonduri. Trei ani ne-am chinuit să facem asociaţia, deşi am avut de trecut tot felul de piedici, iar acum, că aceasta e constituită, nu reuşim să ne adunăm nici ca să votăm ce avem de votat. Sunt membri care nu au participat la nicio şedinţă", a spus Bikfalvi.

Unul dintre aceşti membri este Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) a Judeţului, ai cărei reprezentanţi sunt nemulţumiţi de colaborarea cu APDTC: Calibra, controlată de Bikfalvi, nu a plătit organizaţiei patronale serviciile pentru o acţiune realizată în septembrie 2012, a menţionat Elisabeta Dumitrescu, director general al CCI. „Suntem membri în zeci de asociaţii şi ne plătim cotizaţiile; putem să o plătim şi pe cea de la APDTC, dar aşteptăm să ne sune dl Bikfalvi în această problemă. Noi putem să plătim 200 de lei cotizaţia, dar nu ni se pare normal ca tocmai preşedintele acestei structuri să nu îşi plătească datoriile. Firma dânsului datorează CCI peste 1.500 de lei. Ne întrebăm ce fel de asociaţie e aceasta, condusă de o persoană care nu îşi achită sarcinile faţă de alte instituţii. Nu am primit invitaţii la nicio şedinţă, singurele solicitări au privit achitarea cotizaţiei", a menţionat Dumitrescu.


Membrii APDTC care au semnat actul constitutiv şi statutul sunt Municipiul Cluj-Napoca, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Judeţul Cluj, CCI Cluj, Asociaţia Hotelierilor Clujeni, Asociaţia Youth Hostel România, Asociaţia Meşterilor Populari Clujeni, Open Bridge Consortium - Asociaţia Culturală şi de Afaceri Cluj-Suwon, Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca.

Ce trebuia  să facă asociaţia

Principalul scop al nou-înfiinţatei structuri este creşterea activităţii turistice din Cluj, prin accesarea mai multor pârghii, inclusiv prin promovarea judeţului în ţară, dar şi pe pieţele internaţionale. Între timp, turismul în zonă s-a diminuat. „Numărul de turişti care au vizitat Clujul a scăzut în primul trimestru cu peste 15%. Alte judeţe au crescut. Există şi aici instituţii şi mai multe asociaţii care au ca scop creşterea activităţii în turism, dar fiecare face promovare cum vrea, fără să existe o coordonare", a subliniat Bikfalvi.

Etichete
Comenteaza