Raid ANPC în piețe. Amenzi de aproape 400 de mii de lei într-o singură zi

Raid ANPC în piețe. Amenzi de aproape 400 de mii de lei într-o singură zi

Comisarii ANPC au făcut mai multe controale în piețe, care au vizat comercializarea produselor în perioada premergătoare sărbătorilor pascale.

Astfel, ca parte a tematicii de control, la nivelul întregii țări, initiate de președintele ANPC, Horia Constantinescu și coordinate de directorul general, Paul Anghel, pe 12 aprilie 2022, s-au derulat acțiuni de verificare a modului în care sunt comercializate produsele-vedetă ale acestui moment: ouăle. 

„Au fost întreprinse, într-o singură zi, 114 acțiuni de control, în toată țara, aplicându-se, până la acestă oră, amenzi contravenționale în valoare totală de 380.000 lei. Acestor măsuri, li s-au adăugat până acum și oprirea definitivă de la comercializare a tuturor ouălor sparte sau cu termenul de valabilitate depășit, precum și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor a unui magazine și a unui raion specializat din altul”, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Iată care au fost cele mai des întâlnite nereguli, găsite de către comisarii ANPC:

– Neconcordanțe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat
– Comercializarea unor ouă cu data durabilității minimale depășită
– Comercializarea unor ouă fără data durabilității minimale menționată pe coajă
– Comercializarea unor ouă sparte, cu excremente de pasăre pe coajă sau în ambalaje deteriorate, așezate alături de cele conforme
– Utilizarea unor spații de depozitare improprii cu rugină, scurgeri de conținut
– Expunerea la vânzare a ouălor în vitrine frigorifice neigienizate sau deteriorate
– Nerespectarea regimului de temperatură indicat de producător pentru ouă crude sau fierte și vopsite
– Comercializarea de ouă vrac, fără afișarea informațiilor de caracterizare prevăzute în lege (referitoare la calitate, greutate, metoda de creștere a păsărilor etc.) sau a prețului acestora, la raft
– Lipsa certificatului/autorizației de producător
– Comercializarea unor ouă fără documente de proveniență a mărfii
– Deficiențe privind regimul promoțiilor.

Comenteaza