Real trece în istorie la Cluj

Real trece în istorie la Cluj
Hipermarketul de pe Bulevardul Muncii va intra în inventar, după care va urma rebrandingul şi modernizarea pentru a se transforma în magazin Auchan.

Mai multe unităţi comerciale din reţeaua Real din toată ţara au fost închise pentru a se face inventarul acestora înaintea transformării lor în hipermarketuri Auchan. La Cluj-Napoca acest proces va începe în curând şi va dura două luni, conform informaţiilor ZIUA de CLUJ.

„La Real, în Cluj, au afişat reduceri foarte mari pentru că vor să lichideze cât mai repede stocul; sunt foarte mulţi clienţi în perioada asta. Va urma un inventar, după care magazinul va fi închis, iar toată treaba va dura două luni", susţin sursele noastre. Conducerea reţelei a decis pe parcursul acestei luni să restricţioneze programul de funcţionare, timp de două zile, la unităţile din Bucureşti (Panvitan şi Pallady), Braşov, Ploieşti şi Oradea (Calea Aradului). „Programele în care magazinele sunt închise pentru inventar au fost afişate pe site-ul nostru. Pe măsură ce următoarele vor avea loc, vor fi anunţate pe aceeaşi cale", a precizat Mirela Şurghie, PR coordinator al Real România. În decizia prin care Consiliul Concurenţei din România (CCR) a aprobat tranzacţia, instituţia menţionează că avantajele cele mai importante ale concentrării le reprezintă aplicarea modelului Auchan la cele 20 de magazine preluate. „Politica de preţuri a Auchan este diferită de cea a Real şi a marilor lanţuri de magazine. Conceptul Auchan presupune aplicarea de preţuri mici pentru toate produsele. Alte lanţuri de magazine, inclusiv Real, practică preţuri mici la produsele cele mai vândute, compensând cu preţuri mai mari la restul de produse", potrivit CCR. Instituţia a ajuns la concluzia că Auchan are preţuri mai mici la mai multe produse. Real este mai competitivă la fructe şi legume. „Auchan România poate obţine preţuri de achiziţie foarte competitive pentru produse proaspete în anumite zone ale ţării, dar din cauza deficienţelor de logistică nu le poate difuza în întreaga sa reţea şi le poate vinde doar în zona de unde le-a achiziţionat", a precizat conducerea CCR.

Raportul menţionează că în România 52% din comerţ e tradiţional (36% în magazine alimentare), 48% fiind modern. Magazinele celor două reţele se suprapun în nouă oraşe. La Cluj, concurenţii principali ai Auchan-Real sunt socotiţi grupul Schwartz, Carrefour, Cora, Profi, Penny Market, Billa, Lidl şi Oncos. Schwartz dispune la nivel naţional de 814 hipermarketuri Kaufland şi de 155 de magazine discount Lidl, Rewe - de 142 de unităţi discount Penny şi de 71 de supermarketuri Billa, Profi are 153 de supermarketuri, iar Carrefour, 25 de hipermarketuri şi 72 de supermarketuri. Complexul Real de la Cluj a fost inaugurat în 2007 şi are două zone funcţionale: galerii comerciale spre Bd. Muncii, cu demisol, parter şi etaj, respectiv complexul propriu-zis, cu parter înalt în spate. Investiţia s-a ridicat la 23 de milioane de euro, numărul de angajaţi fiind acum de 250. Suprafaţa construită este de 21.400 mp, iar cea utilă de vânzare, de 7.500 mp, numărul locurilor de parcare fiind de 400. Acesta dispunea de 38 de case de marcat. Strategia iniţială era de înfiinţare a celui de-al doilea hipermarket, ce nu s-a mai materializat, din cauza crizei. Auchan are un hipermarket în Iulius Mall Cluj, cu o suprafaţă de vânzare de 10.000 mp, 50 de case de marcat, parcare cu 2.100 de locuri şi comercializează 45.000 de produse. În 2011 dispunea de 450 de angajaţi.

În 2012, grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, a anunţat achiziţia a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro, într-o tranzacţie de 1,1 miliarde de euro care a vizat şi unităţile din Polonia, Ucraina, Rusia. În iulie, CCR a aprobat tranzacţia, Auchan România ajungând astfel la 31 de magazine. Auchan mai are două proiecte în dezvoltare în Braşov şi în Bucureşti, iar Real, care a mai rămas cu patru hipermarketuri, are în proiect deschiderea unui magazin în capitală. Magazinele Real şi-au redus pierderile anul trecut cu 39% faţă de 2011, la 73,5 milioane de lei, în timp ce Auchan a trecut pe profit, de 3,3 milioane de lei. Anul trecut, cifra de afaceri a Real România a scăzut cu 3,7%, la 2,89 miliarde. Cifra de afaceri a Auchan şi-a menţinut un avans de 25% faţă de anul anterior, la 1,97 miliarde. Auchan urcă astfel de pe locul patru pe doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România, fiind devansat de Kaufland.

Etichete
Comenteaza