România ar putea încheia anul 2021 cu 30 de km noi de autostradă. Toți în Transilvania

România ar putea încheia anul 2021 cu 30 de km noi de autostradă. Toți în Transilvania
| Foto: Arhiva

În România au fost inaugurați, 59 de km de autostrăzi în 2020, un număr dezamăgitor de mic, iar anul acesta, vor fi și mai puțini. Lista prevede un număr de 46 de km de autostrăzi, însă doar 30 cu șanse reale de a fi dați în folosință până la finele anului 2021. Aici sunt cuprinse patru segmente din autostrăzile A3 și A10.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

În România au fost inaugurați, în 2020, 59 de km de autostrăzi, un număr dezamăgitor de mic, iar anul acesta vor fi și mai puțini.

Lista cu transoanele care vor fi date în folosință în 2021 cuprinde un număr de 46 de km de autostrăzi, însă doar 30 de km cu șanse reale de a fi dați în folosință până la finele anului. Aici sunt incluse patru segmente din autostrăzile A3 Brașov - Cluj - Borș și A10 Sebeș - Turda, arată wall-street.ro.

Pentru 2021 ar trebui date în circulație:

  • A10: Sebeș - Turda, Lot 1 (Sebeș - Pârâul Iovului) - 1,5 km lungime din cei 17 km.
  • A10: Sebeș - Turda, Lot 2 (Pârâul Iovului - Aiud) - 24,25 km lungime.

Autostrada A10 are o lungime de 70 de km și va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3, pe traseul Sebeș - Turda. Lotul 2, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, este realizat de asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL și va avea 24,25 km.

Lucrările la Autostrada Sebeş - Turda au început în 2014 şi ar fi trebuit finalizate în 2016. Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Turda şi Cluj-Napoca.

Și pe Autostrada A3 ar urma să se deschidă circulației, în acest an, două tronsoane:

  • A3 (secțiunea 2A) Tg. Mureș - Ogra, Lot 1 (Târgu Mureș - Ungheni) - 4,5 km lungime
  • A3 (secțiunea 2A) Ogra - Câmpia Turzii, Lot 3 (Chețani - Câmpia Turzii) - 15,69 km lungime

Cu o lungime de 438 de km, A3 face legătură dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Borș. Aceasta este numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș.

Tronsonul III Tg. Mureș - Gilău are o lungime de 103,5 km și este împărțit în două secțiuni:

  • secțiunea 2A Târgu Mureș - Ogra - Câmpia Turzii de 51,7 kilometri
  • secțiunea 2B Câmpia Turzii - Gilău (Cluj-Napoca Vest), în lungime de 51,7 km, care este finalizată și se află în exploatare (42 km deschiși în 2009 și 10 km în 2010)

În 2021 ar putea fi dați în folosință aproximativ 20 de km din secțiunea 2A. Lotul 1 Târgu Mureș - Ogra (Târgu Mureș - Ungheni) are o lungime de 4,5 km și este pe lista inaugurărilor de anul acesta. Contractul cu Strabag de 192 milioane lei fără TVA a fost semnat în mai 2020.

Lotul 3 Ogra - Câmpia Turzii (Chețani - Câmpia Turzii) are o lungime de 15,69 km și va fi realizat de Straco Group SRL, Specialist Consulting SRL și Total Road SRL. pentru suma de 279,74 milioane lei fără TVA. Acesta ar putea să nu fie finalizat până la finalul anului din cauza unei pauze de câteva luni. Totuși finalizarea până la finalul anului poate să nu se realizeze din cauza unei pauze de câteva luni.

Nici în 2022 nu vom avea mai mult de 50 de km de autostrăzi. Totalul este de 42 de km de autostrăzi împărțiți pe două proiecte:

  • A3: Suplacu de Barcău - Borș Secțiunea 3C2 (Chiribis - Biharia) - 28,55 - km lungime
  • A3: Suplacu de Barcău - Borș Secțiunea 3B5 (Nușfalău - Suplacu de Barcău) - 13,55 - km lungime

În anul 2017 au fost inaugurați doar 15 km de autostradă. În 2018 s-au dat în folosință 60 de km de autostradă, în 2019 ș-a deschis circulația pentru 43 de km de autostradă, iar anul trecut s-au inaugurat aproximativ 59 de kilometrii de autostradă.

Cu toate acestea, anul 2020 a fost cel mai bun an din ultimii 10, în privința ritmului de contractare la nivelul CNAIR, aproximativ 8 miliarde de euro.

Per general, în anul 2020, pe toate modurile de transport au fost contractate lucrări de aproximativ 54.908 milioane de lei (aproximativ 11,5 miliarde de euro).

România urmează să aibă în următorii 4 ani peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare, dintre care 300 km de drumuri expres circa 700 de km de autostrăzi.

Proiecte de infrastructură începute anul acesta:

  • a fost deschis nodul de mare viteză de la Sebeș, intre A1 și A10;
  • a fost reparat drumul național 68A între Coșava și Cosevita, paralel cu sectorul lipsa din A1 între Lugoj și Deva;
  • Ungheni - Târgu Mureș, un sector din autostrada A3 de 10 km;
  • A10 Sebeș-Turda;
  • Ungheni - Târgu Mureș, un sector din autostrada A3 de 10 km;
  • drumul de legătură cu 4 benzi de la vama Giurgiu;
  • Slatina - Balș, drumul expres dintre Craiova și Pitești;
  • pasajul Mogoșoaia;
  • centura orașului Mihăilești, centura orașului Satu Mare;
  • Sibiu-Pitești, Craiova-Pitești tronsonul 3;
  • autorizație de construire pe autostrada de centură a Bucurestiului, A0, lotul 1 și lotul 3;
  • autostrada Transilvania între Cluj-Napoca și Oradea;
  • autorizație de construire pe Nadaselu - Poarta Salajului;
  • drumul expres Brăila - Galați;
  • lucrări la podurile dunărene;
  • parcări pe A1 și A2;
  • drumul expres de legătură Oradea - A3;
  • licitație pentru A7, Ploiești - Buzău;
  • modernizarea centurii București, sectorul sud-vestic, între DN5 și A1;
  • modernizarea drumului dintre Târgoviște și Sinaia.

(editor web: Sergiu Tămaș)

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza