România, ţara SRL-urilor cu nume Consulting şi Invest

România, ţara SRL-urilor cu nume Consulting şi Invest
Patronii români au aspiraţii occidentale, dovadă denumirile cu iz de business ca-n filme, în care subliniază că sunt “owneri” sau „CEO”, iar afacerile lor au denumiri pompoase, cu pretenţii de multinaţională.

Cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de Consulting, iar alte 9.700 includ numele Invest. Denumiri foarte populare la români sunt şi Construct (8.856), Trans (8.272), Company (6.851), Design (6212) şi Internaţional (6.122), reiese dintr-un studiu realizat de agenţia KeysFin, care a analizat denumirile firmelor active din România. Pe lista celor mai populare află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept, Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a 100.000 de societăţi comerciale. Nu lipsesc denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold, Mega.
 
„Acestea denumiri dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc este altă problemă. Pe de o parte, de dorinţa de a impresiona clienţii interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potenţiali parteneri străini. Una este să te cheme Mega Consult International şi alta este să te denumeşti Cabluri şi Vopseluri SRL”, spun analiştii de la KeysFin.
 
Un fenomen îl reprezintă înfiinţarea unor companii în afara ţării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice pentru a sugera potenţialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu business-uri de buzunar. „Manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager. Nu prea mai avem directori, contabili şefi, secretare, directori de personal, responsabili cu aprovizionarea, gestionari, magazineri. Femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul, CFO”, confom autorilor studiului.
 
Există şi exemple de business-uri cu nume ancorate în filonul naţional. Cel mai des întâlnit nume tradiţional este Mioriţa, o denumire aflată pe frontispiciul a 170 companii înregistrate. Cele mai multe poartă denumiri de flori (Magnolia, Crinul, Crizantema), de păsări (Albatros, Condor) sau în legătură cu aşteptările oamenilor de afaceri (Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, Cristal, Diamant, Briliant). Studiul KeysFin a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2014.

Comenteaza