Video Foto Salinatele din zona Turzii, cerute de germanii de la Kaufland și Lidl

Salinatele din zona Turzii, cerute de germanii de la Kaufland și Lidl
Produsele maturate în salină au intrat în atenția marilor retaileri internaționali | Foto: CIA Aboliv
Salinatele din zona Turzii, cerute la raft de germanii de la Kaufland și Lidl
Salinatele din zona Turzii, cerute la raft de germanii de la Kaufland și Lidl
Salinatele din zona Turzii, cerute la raft de germanii de la Kaufland și Lidl
Salinatele din zona Turzii, cerute la raft de germanii de la Kaufland și Lidl
Salinatele din zona Turzii, cerute la raft de germanii de la Kaufland și Lidl

Specialitățile crud-uscate din carne de porc puse la maturat în grotele de la Salina Turda sunt solicitate de lanțul de hipermarketuri Kaufland, după intrarea în rețelele Lidl și Mega Image.

Specialitățile din carne de porc fabricate în comuna Mihai Viteazu și maturate în Salina Turda reprezintă primele din județul Cluj care au obținut atestatul de produs tradițional românesc eliberat pentru toată gama de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Salinatele reprezintă o reinterpretare modernă a rețetelor strămoșești. “Acestea sunt printre puținele produse agroalimentare din zona Clujului livrate la export”, spun surse din Direcția Agricolă a Județului Cluj.

Una dintre galeriile din salină este folosită pentru maturarea unor preparate din carne de porc, în urma unei investiții inițiale de 100.000 de euro a societății locale CIA Aboliv. Porcii provin din gospodăriile localnicilor, fiind din rasele Marele Alb și Bazna.

„Am făcut testări și am constatat că există temperaturi și condiții optime. Fabricăm aici produse premium, promovate la târgurile internaționale unde participă Salina Turda. Toate salinele din Europa se prezintă cu asemenea produse. Suntem în discuții cu Comisia Europeană pentru atestatul de produs cu denumire de origine protejată”, a declarat întreprinzătorul Olivian Bogdan.

Afacerea de familie de pe platforma din Mihai Viteazu a debutat în 1992, iar acum a ajuns la 15 milioane de euro pe an și la 350 de angajați. Inițial producția era de 500 kg/zi, iar fierberea și afumarea se făceau clasic (în apă, respectiv în afumători cu rumeguș). 

Ulterior, liniile de producție au fost adaptate la legislația europeană, cu ajutorul unor proiecte cu bani de la UE, iar producția a ajuns la 25 de tone pe zi, însă produsele premium se fac în cantitate limitată.

Producătorul clujean a mai investit într-o unitate de abatorizare, depozite de congelare și pentru condimente, dar și pe partea de comercializare. Principalii săi concurenți la nivel județean sunt Cosm Fan Carmangerie, Carmic, Carmaflora și Maris Cris, conform portalului Termene.ro.

Comenteaza