Școala de tip hirbrid din Cluj a atras o finanțare de peste 700.000 de euro. Voicu Oprean de la Arbos, printre investitori

Școala de tip hirbrid din Cluj a atras o finanțare de peste 700.000 de euro. Voicu Oprean de la Arbos, printre investitori
| Foto: Arhivă/Fotografie ilustrativă

Proiectul Spark School din Cluj-Napoca a strâns în urma unei runde de investiții peste 700.000 de euro.

Spark School este un proiect educaţional pornit în Cluj-Napoca de Transylvania College, o instituție privată de învățământ din municipiu.

Conducerea își propune să dezvolte un liceu hibrid internaţional și a atras doi noi business angels în cadrul rundei de finanţare în valoare totală de 700.000 euro pe care o are acum în derulare. Cei doi finanțatori au venit cu un aport de 260.000 euro, iar astfel, start-up-ul a depăşit suma ţintită, și a reușit să strângă în total până acum 706.500 de euro, din care peste 300.000 euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink. 

Primii business angels (angels investors) care s-au alăturat rundei de finanţare încă de la început cu o investiţie cumulată de 400.000 euro sunt Marcel Anghel (CEO Qubiz), Gabriel Lupaş (Managing Partner Qubiz), Voicu Oprean (CEO Arobs), Iulian Iuga şi Roxana Anghel, potrivit ZF.

După ce a reușit să ajungă la obiectivul 700.000 euro, campania Spark School de pe Seedblink a intrat în suprasubscriere, valoarea maximă pe care start-up-ul o poate atrage prin intermediul platformei de crowdfunding fiind de 500.000 euro. 

Transylvania College este una dintre cele mai cunoscute instituții private de învățământ din România, fondată în 1993 ca o grădiniță și care a crescut pentru a oferi cursuri pentru toate nivelurile de educație. Colegiul fondat de Simona și Dan Baciu acum 28 de ani este condus astăzi de Ruxandra Mercea, fiica lor și cea care este directorul instituției. Spark School oferă cursuri în limba engleză pentru liceu.

Un elev poate să aleagă să vină la Spark School full time sau part time. În pachetul full time sunt incluse la clasa a IX-a cinci materii academice pe care elevii și le aleg dintr-o listă. Acestea au două componente: 140 de ore self-paced, în care elevul face orele singur) și o componentă de feedback și notare personalizată 1 la 1 de la un profesor de specialitate.

„Pe lângă asta, elevii vor mai avea în fiecare săptămână întâlniri 1:1 cu un mentor cu experiență în dezvoltarea abilităților de leadership și dezvoltare personală. Au și întâlniri cu toți elevii (assembly), dar și alte cursuri din zona de leadership și de wellbeing, plus cluburi conduse de elevi în funcție de pasiunile și zonele lor de interes”, spune Ruxandra Mercea, potrivit start-up.ro.

Elevii se vor întâlni și fizic, în hub-uri locale, pentru a colabora, pentru a învăța unii de la alții și pentru a planifica și implementa proiecte personale cu impact pentru comunitate.

Comenteaza