Scoasă din catalogul TUI, România va fi promovată în 2013 într-un catalog propriu de turoperatorul ITS Reisen

Scoasă din catalogul TUI, România va fi promovată în 2013 într-un catalog propriu de turoperatorul ITS Reisen
ITS Reisen intenţionează să extindă, în anul 2013, promovarea pentru România, printr-o broşură dedicată ţării şi distribuită în Germania, Austria şi Elveţia, a anunţat marţi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).

Broşura va prezenta destinaţii şi produse turistice specifice României. Delta Dunării, circuitele culturale, dar şi turismul activ şi în natură, sunt principalele forme de turism care vor apărea în broşura dedicată României.

Catalogul, care urmează să fie tipărit în această toamnă, va fi distribuit anul viitor de circa 2.500 de agenţii care vând produsele ITS în Germania, Austria şi Elveţia. Totodată, România va continua să apară în catalogul "City Trips" al turoperatorului, cu destinaţii ca Bucureşti şi Sibiu.

Decizia a fost luată în urma discuţiilor demarate de secretarul de stat Cristian Bărhălescu cu reprezentanţii turoperatorului în luna august, la Berlin, discuţii continuate de MDRT în luna octombrie, la Salzburg, cu ocazia lansării Catalogului ITS 2013.

ITS Reisen face parte, alături de Jahn Reisen, Tjaereborg, ADAC Reisen, LTUplus, DERTOUR şi Meiers Weltreisen, din divizia de turism a concernului REWE.

REWE ocupă locul doi în topul concernelor turistice din Germania, în funcţie de profit, şi deţine peste 2.500 de agenţii de turism proprii, în franciză sau în cooperare cu alte agenţii de turism (precum Atlas Reisen, DER Reisebüro, DERPART, etc.), dar şi agenţii de incoming proprii în 13 ţări.

România nu mai apare în această toamnă în cataloagele tipărite de TUI, iar acesta este un semnal negativ, a declarat ieri într-o conferinţă Corina Martin, preşedintele ANAT, care a arătat că negocierile au fost purtate exclusiv între operatorul german şi MDRT.

"Reprezentanții TUI ne-au anunțat că România nu mai apare în cataloagele TUI, dar apare în mediul online. Apare în produsele online scoase la vânzare de TUI. Nu mai este în catalogul tipărit, printat. Sigur că nu este bine, aici sunt discuții în care intervine MDRT", a spus Martin.

În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele sale de promovare staţiunile româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi.

"Evident că este un semnal negativ. Din punctul nostru de vedere, vrem ca în sezonul 2013 lucrurile să reintre în normal în relația cu TUI, astfel încât să dovedim că litoralul și, bineînțeles, restul desținațiilor românești, merită atenția cuvenită. Relația de negociere și de discuție esre purtată exclusiv între TUI și MDRT", a afirmat Martin.

Ea a adăugat că piața germană este considerată una tradițională pentru litoralul românesc.

"Dacă TUI s-ar retrage din România sigur că de aici încep foarte multe probleme, așa cum s-a întâmplat acum șase ani, atunci când a început acel scandal al plajelor", a mai spus șefa ANAT.

Cataloagele tipărite ale TUI au tiraje de milioane de exemplare și se difuzează în mai multe țări.

România apare, în schimb, cu opt hoteluri în cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piața germană și cu șase unități de cazare în cataloagele pentru piața polonezâ.

Surse din turism au declarat în luna august pentru Mediafax că TUI şi ITS, două dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, intenţionează să înceteze de anul viitor să mai aducă turişti în România, nemulţumite de lipsa promovării pe piaţa germană şi de imaginea României în străinătate, deteriorată în ultima vreme pe fondul situaţiei politice.

"Cele două grupuri intenţionează să se retragă pentru că o serie de promisiuni făcute de MDRT în ultimii ani nu au fost încă onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investiţii în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în următorii doi ani şi nu s-a făcut nimic", au menţionat atunci sursele.

Deși reprezentanții MDRT au evitat să facă public numărul turiștilor aduși de TUI pe litoralul românesc, au afirmat, totuși, că TUI şi ITS au adus împreună, în această vară, pe litoral, peste 2.000 de turişti germani.

Cu toate acestea, unii reprezentanți ai agențiilor de turism susțin că TUI nu a adus mai mult de câteva sute de turiști în stațiunile de pe litoral.

Etichete
Comenteaza