Video Constructorii de pe Autostrada Sebeș - Turda își fac "temele" rămase de anul trecut

Constructorii de pe Autostrada Sebeș - Turda își fac "temele" rămase de anul trecut

Pe Autostrada Sebeș - Turda (A10) sunt executate asfaltări la nodurile rutiere rămase nefinalizate de la Sebeș și Alba Iulia Nord.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

La nodul rutier Sebeș se asfalta breteaua 4, conform Unirea. Aceasta asigură conexiunea cu A1 pe direcția Sibiu - Turda, are două benzi pe sens și traversează râul Sebeș, Drumul Național 1 și bretelele nodului rutier, la Lancrăm, în zona sensurilor giratorii existente. Asfaltările din nodul rutier Sebeș sunt realizate de către o firmă din Alba Iulia, Europexpres.

Pe A10, lotul 2, Aktor a "atacat" alunecarea de la Oiejdea și asfaltează la Rădești. În nodul rutier Sebeș, fierarii betoniști de la Baxcom lucrau la armarea pasajului rutier de pe bretelele 3 și 4. La nodul Alba Iulia Nord a fost asfaltată, de către societatea Florea Grup, breteaua 4 care face legătura cu DN1, prin sensul giratoriu nou construit aici, în apropiere de Sântimbru și cu A10, pe direcția Alba Iulia - Turda.

Legătura între autostrăzile Turda - Sebeș (A10) și Sibiu - Deva (A1) va fi dată în funcțiune în acest an, deodată cu tronsonul Alba Iulia - Aiud, conform ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Pentru lucrările la A10 sunt alocați în acest an 36 de milioane de euro, potrivit Ministerului Transporturilor.

A10 are 70 km, fiind împărțită în patru loturi. Momentan se circulă pe loturile 1, 3 și 4, însă fără conexiune la autostrada dintre București și Nădlac (A1). Cel mai recent a fost dat în folosință lotul 1, între Sebeș și Alba Iulia (17 km), din A10, în decembrie, dar asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) mai are de efectuat lucrări la nodurile de la Alba Iulia Nord și Sebeș (conexiunea cu A1).

Pe lotul 2 lucrează asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme  - Euro Construct Trading 98. Valoarea proiectului este de 549 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, lucrările debutând în 2014. Solul argilos și infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, puneau sub semnul întrebării finalizarea lotului 2, între Alba Iulia Nord și Aiud. Cei 24 km dintre cele două localități reprezintă tronsonul lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostradă de la Cluj-Napoca la Sibiu sau Deva. 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza