A fost lansată aplicația care compară prețurile la alimente

A fost lansată aplicația care compară prețurile la alimente

Consiliul Concurenţei a lansat monitorul preţurilor produselor alimentare, astfel că, începând de marți, consumatorii pot compara preţurile a 30.000 de sortimente din 1.700 de magazine din întreaga ţară.

Platforma permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga ţară, cu scopul de a întări competiţia pe această piaţă şi a ieftini alimentele din magazinele cele mai scumpe.

"Când am o listă de cumpărături, pot cu uşurinţă compara preţurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai uşor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează preţurile cele mai mici şi această transparenţă în piaţă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor mai mici, astfel facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Urmărim convergenţa preţurilor spre nivelul cel mai scăzut", a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Instituţia pe care o reprezintă va monitoriza aceste preţuri şi va face informări periodice. "Este o primă etapă la nivel naţional. Platforma va putea fi îmbunătăţită în timp. Dacă lanţurile mai mici vor fi interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă", a continuat Chiriţoiu.

În cazul în care informaţiile de pe aplicaţie sunt altele, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurenţei sau la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. La evenimentul de lansare au fost prezenţi reprezentanţi ai autorităţilor şi ai companiilor implicate în acest proiect.

Chiriţoiu a arătat, la începutul acestei luni, că, prin intermediul Monitorului, consumatorii vor putea compara preţurile pentru 30.000 de sortimente în lanţurile de magazine existente în România.

"Comparatorul preţurilor pentru alimente este similar cu comparatorul pe carburanţi pe care l-am lansat în iunie şi care a mers bine. Este o soluţie tehnică identică, deci poate fi accesat atât de pe un desktop, un laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul unei aplicaţii care poate fi descărcată.

Consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse, deci produsele care îi interesează pe ei le bagă într-un coş şi pot să compare preţul la orice magazin din oraş - orice magazin din ţară, dar o să îi intereseze - bănuiesc - oraşul în care locuiesc", a spus Chiriţoiu.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru "Monitorul preţurilor pentru alimente", contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei. 

Comenteaza