Se pregăteşte majorarea abonamentelor în parkingurile de cartier

Se pregăteşte majorarea abonamentelor în parkingurile de cartier
Primăria a încasat peste 1 milion de euro din parcări, în primele şapte luni ale anului. Banii merg înspre construcţia de parcări supraterane. Costurile de înteţinere ale acestora sunt prea mari, în comparaţie cu veniturile din taxarea locurilor de parcare, aşa că se ia în calcul dublarea preţului abonamentelor.

Administraţia locală încasează în medie pe lună aproape 170.000 de euro din taxarea locurilor de parcare amenajate în oraş. Cele mai mari venituri se obţin din abonamentele de parcare, aproximativ 800.000 de euro, în primele şapte luni ale anului. Şeful Serviciul parcări din cadrul Primăriei, Florin Bugnar, spune că 99% din venituri merg către construcţia de parcări de cartier şi că servciul reuşeşte să susţină realizarea a două parcări supraterane pe an.

Primăria taxează 40.000 de locuri de parcare, dintre care 3.400 sunt cele din centrul oraşului, inclusiv din parkingul Moţilor. În primele şapte luni ale anului, Serviciul parcări din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a obţinut din taxele pentru locurile de parcare peste 5,2 milioane de lei, dintre care din abonamente de parcare s-au realizat peste 3,5 milioane de lei. "Anul trecut am avut încasări de 7,9 milioane de lei. Anul acesta am realizat venituri sensibil egale în primele şapte luni cu aceeaşi perioadă din 2011. Fiind perioadă de concedii, chiar stăm foarte bine la încasări. Cred că vom termina anul în curs cu încasări mai mari ca în anul precedent. Faţă de Bucureşti unde sunt mai multe parcări, suntem net în faţă la încasări. 99% din încasările noastre merg înspre construirea parcărilor de cartier. Reuşim să finanţăm două parkinguri pe an", a explicat Florin Bugnar, şeful Serviciului parcări din cadrul primăriei.

Locurile de parcare create de primărie în oraş acoperă necesarul a doar jumătate din maşinile plătitoare de taxe la autoritatea locală clujeană. Potrivit strategiei primăriei, se încercă suplimentarea locurilor de parcare în centrul oraşului, pentru că acestea sunt aducătoare de venituri consistente. "Majoritatrea încasărilor din zona centrală sunt de la turişti. Acum avem 3.400 de locuri de parcare în centru. Ar fi nevoie de 5.000-10.000 de parcări ca să rezolvăm cererea şi să oferim alternative clujenilor şi turiştilor. Există nişte proiecte pe zona centrală, enunţate şi de domnul primar, printre care parkingul subteran de pe strada Kogălniceanu la care sperăm chiar să începem lucrările anul acesta sau în primăvara următoare", a mai precizat Bugnar.

În ceea ce priveşte locurile de parcare din cartiere, prioritate este rezolvarea problemelor din zona Mehedinţi unde există o concentare mare a populaţiei şi un număr mare de maşini - în perioada următoare urmând să demareze lucrările la parkingul de pe Negoiu. De asemenea, administraţia locală îşi doreşte să termine şi parkingul Fabricii, ieşit din termen, pe contract, însă negociat cu constructorii de la Concefa să fie terminat în luna septembrie. "Societatea este în insolvenţă. Dacă ne-am înscrie la masa credală şi să aşteptăm banii, iar mai apoi să îi dăm pentru finalizarea parcării supraterane, am pierde foarte mult timp. Aşa că, chiar dacă conform contractului obiectivul urma să fie terminat în luna iulie anul acesta, am negociat cu societatea să termine lucrările în septembrie, având în vedere că parkingul este edificat în proporţie de peste 90%. Vorbim despre singurul şantier pe care firma îl mai are deschis", a explicat purtătorul de cuvânt al primăriei Oana Buzatu.

Singura problemă pe care administraţia locală o întâmpină în ceea ce priveşte parcările supraterane ridicate în oraş se leagă de costurile mari de administrare, rezultate din facturile la energie electrică. Având în vedere că abonamanetele de parcare se taxează pentru persoane fizice cu doar 110 lei, se fac eforturi pentru acoperirea facturilor la utilităţi. Potrivit surselor ZIUA de CLUJ, Primăria are în plan majorarea respectivelor abonamente pentru parcările din cartier, însă din 2013. Instituţia ia în calcul chiar o dublare a abonamentelor de parcare în aceste parkinguri supraterane, potrivit aceloraşi surse. Şeful Seriviciului Parcări nu a confirmat informaţia, însă a recunoscut că costurile de înteţinere a parkingurilor de cartier sunt destul de ridicate. "Sunt şi minusuri şi plusuri dar încercăm să ne descurcăm", a adăugat acesta.

 

Comenteaza