Second hand-ul vinde bine la Cluj. Afaceri de peste 8 mil. lei pentru o firmă de electronice

Second hand-ul vinde bine la Cluj. Afaceri de peste 8 mil. lei pentru o firmă de electronice
| Foto: Facebook - Used Products România

O afacere cu produse second hand implementată la Cluj, a ajuns un business roditor pentru doi soți avocați. Aceștia au în plan extinderea în 2023 în orașele din România cu 50.000 de locuitori.

Magazinul Used Product din Cluj-Napoca vinde produse de tip second hand, iar anul trecut, reprezentanții au raportat afaceri de 8,4 milioane de lei, echivalentul a 1,7 milioane de euro.

Dezvoltarea unei afaceri în franciză, care vine la pachet cu o serie de avantaje, poate fi răspunsul căutărilor tale atunci când te decizi să devii antreprenor. Aşa au pornit la drum şi soţii Ramona şi Alexandru Săsărman, dornici să experimenteze ceva nou şi analizând mai multe idei de business, potrivite cu nevoile lor, conform unui comunicat.

„După o carieră de aproape zece ani în avocatură, am ajuns, împreună cu soţia mea, la ideea că ceea ce făceam, chiar dacă era profitabil financiar, nu era pe placul nostru. Am decis să ne implicăm într-o franciză, întrucât am considerat că franciza trebuia să fie reţeta garantată a unui succes. Ne-am oprit la conceptul Used Products şi, ulterior, am început să ne facem planuri", povesteşte Alexandru Săsărman.

Afacere pornită la Cluj cu 200.000 de euro

Se întâmpla în anul 2018, iar conceptul punctat de antreprenor se referă la filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, o afacere aflată astăzi în plin proces de expansiune la nivel local, cu trei magazine în franciză deschise până la finalul lui 2022 şi o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 8,4 milioane de lei, față de 3.851.329 lei în 2021, atunci când firma a înregistrat un profit de 9.241 lei, potrivit datelor consultate de ZIUA DE CLUJ pe site-ul termene.ro.

În paralel, pentru piaţa din România, este dezvoltat şi un magazin online, mai ales că în ultimii ani acest segment a avut o creştere spectaculoasă.

Pentru a pune la punct businessul, astfel încât să se adapteze perfect pieţei româneşti, cei doi antreprenori au făcut deplasări în Olanda şi au avut mai multe întâlniri şi negocieri cu francizorii, urmate de semnarea contractului de Master Franciză. Iniţial, bugetul alocat pentru lansarea în plan local a fost de 200.000 de euro.

„Conceptul de business e ancorat în nevoia imediată a disponibilităţii clienţilor de numerar. Nu mă voi duce niciodată înspre partea de amanet dar, pentru moment, e cea mai uşoară metodă de a explica. Mai concret, oricare dintre noi avem acasă o mulţime de produse pe care nu le mai folosim: un fier de călcat, un prăjitor de pâine, o bicicletă de fitness. Sau poate ne dorim un upgrade la laptopul de la muncă sau, de ce nu, poate copilul îşi doreşte o altă consolă. Ei bine, noi le putem rezolva pe toate în acelaşi timp, pe loc. Desigur, îţi putem oferi modele superioare la un preţ foarte bun şi putem garanta funcţionarea acestora pentru o perioadă de cel puţin 12 luni", explică Alexandru Săsărman.

Potrivit spuselor sale, ideea aceasta de franciză nu a fost aprobată sau încurajată de apropiaţi, care au considerat că este o afacere deja consumată prin modelul de „consignaţie", foarte cunoscut în anii '90 în România. Treptat, businessul a crescut şi la nivel de echipă: dacă la deschiderea primului magazin, în 2018, au fost angrenate trei persoane, în prezent echipa a ajuns la unsprezce, în departamente precum: „Dezvoltare Franciză", „Operaţional", „Financiar".

„Modelul de antreprenor l-am găsit în familie, în persoana socrului meu, care a avut o vechime de peste 20 de ani într-o companie multinaţională şi m-a iniţiat în culisele antreprenoriale. Din punctul de vedere al selecţiei potenţialilor francizaţi, cred că acest business se potriveşte profilului pe care l-am avut şi eu, personal. Adică: «ai fost angajat, ai rămas plafonat, îţi doreşti ca fiecare zi de muncă să fie diferită». Pentru mine, acesta e locul de muncă perfect", mai spune Alexandru Săsărman.

Firma de la Cluj se exinde în 2023

Cronologic, primul magazin în franciză din România a fost lansat în 2018 la Cluj-Napoca, al doilea în 2021, în Timişoara, iar al treilea anul trecut, la Bucureşti. Strategic, unul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă şase magazine, fiind vizate în principal în oraşele cu o populaţie de peste 50.000 locuitori. Şi tot la nivel de strategie, compania se află în căutarea de parteneri în Ungaria pentru extinderea cu magazine în sistem de franciză, o măsură care face parte dintr-un proces mult mai amplu de dezvoltare în ţările din regiune.

„Meritul reuşitelor în acest business se datorează fondatorilor din Ţările de Jos, care au construit reţeta în urmă cu mai bine de 25 de ani şi, în tot acest timp, au extins reţeaua de franciză în cinci ţări europene, urmând, în curând, să se lanseze şi în a şasea ţară", adaugă Alexandru Săsărman.

Astăzi, din stocul Used Products - categorii prezente în magazine - fac parte produse precum: telefoane mobile, laptopuri, tablete, console de gaming, aparate foto şi video, televizoare, echipamente audio, etc. Toate aceste produse comercializate în magazinele fizice se regăsesc listate şi în platforma proprie a companiei, personalizată pentru România, se precizează în comunicat.

loading...
Comenteaza