Evenimente săptămânale, angajarea unui florist în loc de contractarea serviciilor unei companii de profil sau schimbarea operatorului de telefonie sunt măsurile care ajută o companie hotelieră să îşi optimizeze profiturile. Sfaturile vin de la Bernd Lembcke, unul dintre vicepreşedinţii magnatului Donald Trump, prezent la Cluj.
Lembcke lucrează pentru Trump Organization de 17 ani şi administrează una dintre afacerile hoteliere ale acestuia, complexul de relaxare Mar-a-Lago, din cunoscuta staţiune Palm Beach (Statele Unite). Câteva măsuri, unele mărunte, au ajutat complexul lui Trump să câştige sume consistente de bani: evenimente caritabile în fiecare zi de vineri şi sâmbătă, angajarea unui florist, schimbarea operatorului de telefonie mobilă sau chiar reducerea frecvenţei de colectare a gunoiului, care scade factura de salubrizare.
Amplasarea unui cort şi apoi construirea unei săli de spectacole sunt măsurile care au adus milioane de dolari imperiului Trump. "Nu v-ar veni să credeţi câţi bani aduce un cort. Nu plăteşti taxe pentru un cort, nu e nevoie de aer condiţionat decât la evenimente, ai doar o podea de lemn. Cortul nostru ne aducea milioane de dolari pe an. În plus, e mai uşor să decorezi un cort decât o sală de bal", a menţionat vicepreşedintele Trump Organization. Ulterior, la Mar-a-Lago s-a construit şi o sală de bal, unde organizarea unui concert privat costă sute de mii de dolari. Pentru un recital al celebrului tenor Andrea Bocelli s-au cheltuit 1,2 milioane de dolari.
Lembcke a subliniat că marca este foarte importantă în afacere, dându-l ca exemplu chiar pe magnatul Donald Trump. "Şi-a pus numele pe clădiri peste tot în lume. Sunt oameni care nu ştiu cine le e primarul, dar ştiu cine e Donald Trump", a menţionat specialistul american. El a adăugat că, şi la anvergura sa, Trump vrea să ştie săptămânal cum merge afacerea de la Mar-a-Lago. "Se interesează personal, chiar dacă e doar o parte mică din imperiul său, iar acest lucru e foarte important", a spus Lembcke. Acesta a mai vizitat o dată Clujul, în urmă cu trei ani.
În prima zi a vizitei sale, Lembcke s-a întâlnit marţi în capitală cu Sorin Dimitriu, vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Acesta i-a vorbit despre particularităţile sistemului cameral din ţara noastră şi despre activitatea desfăşurată de camerele de comerţ. Dimitriu a prezentat mediul economic românesc, subliniind potenţialul cercetării (nanotehnologii, aeronautică, electrotehnică), şi oferta în sectoarele echipamente energetice, industrie auto şi industrie navală. Lembcke a făcut o radiografie rapidă a ţării noastre.
"România are mult de oferit", susţine specialistul american, vorbind despre interesul Trump Organization de a-şi dezvolta afacerile aici, îndeosebi în domeniul hotelier. Vicepreşedintele CCIR a subliniat oportunităţile oferite de turismul balnear românesc şi faptul că poziţia geostrategică a ţării noastre, care asigură deschidere atât către piaţa Federaţiei Ruse, cât şi către zona balcanică, stabilitatea politică şi forţa de muncă înalt calificată sunt avantaje ce pot determina investitorii să dezvolte afaceri în România.
Mărire şi decădere
Omul de afaceri Donald John Trump (66 de ani) este preşedinte al companiei imobiliare Trump Organization şi fondator al Trump Entertainment Resorts, firmă ce operează cazinouri şi hoteluri din întreaga lume. După renovarea hotelului Commodore, a continuat cu Trump Tower şi alte proiecte rezidenţiale. A cumpărat rutele aeriene ale Eastern Shuttle, cazinouri în Atlantic City, inclusiv Taj Mahal Casino. Expansiunea l-a dus la îndatorare, dar situaţia sa financiară a cunoscut o renaştere în anii ‘90. În 2001 a terminat Trump World Tower, turn rezidenţial de 72 de etaje, şi apoi a început Trump Place, complex de clădiri pe râul Hudson. Trump deţine câteva milioane de metri pătraţi de proprietăţi din Manhattan. Conform Topului Forbes, Trump era cotat cu o avere de 2,9 miliarde de dolari.