Sfaturi InfoCons. La ce trebuie să fiți atenți când schimbați furnizorul de energie electrică

Sfaturi InfoCons. La ce trebuie să fiți atenți când schimbați furnizorul de energie electrică

InfoCons îi sfătuiește pe români ca înainte de a semna un nou contract de furnizare a energiei electrice să fie atenți la mai multe aspecte, printre care prețul, dacă este variabil sau fix, dar și perioada pentru care se va aplica.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 - număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, număr dedicat consumatorilor care întampina o problema în schimbarea furnizorului de energie electrică. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

"Consumatorii care doresc incheierea unui nou contract sau au incheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.

Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile. Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București”, transmite Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor.

InfoCons atrage atenția că, înainte de a semna un nou contract, clienții trebuie să fie atenți la:

- prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;

- facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;

- perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;

- perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;

- comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;

- termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;

- modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;

- drepturile și obligațiile părților;

- condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;

- garanțiile solicitate, după caz.

Reprezentanții InfoCons reamintesc drepturile consumatorilor de energie:

- Dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale;

- Dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fără plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;

- Dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc;

- Dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;

- Dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale;

- Dreptul de a beneficia de serviciul universal;

- Dreptul de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei;

- Dreptul de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta;

- Dreptul de a vă adresa ANRE dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul furnizorul.

Reprezentanții InfoCons reamintește drepturile consumatorilor de energie:

„Suntem racordați la curent, adică energie electrică. Pare a fi un atribut de normalitate în secolul nostru, cu toate că de multe ori și în multe localități, mai ales cele rurale, calitatea este foarte slabă, întreruperi frecvente, fluctuații, dar din păcate încă multe localități sau părți mici din localități, au energie la o calitate mai slabă sau nu au energie electrică, și sunt încă în secolele trecute utilizând lampa. Dar totuși pentru cei care au energie electrică și un contract de furnizare, oare este un contract citit? Înțeles? Primim facturi, dar le înțelegem? Știm ce citim și de ce plătim cât plătim? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrică? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpăra energie electrică? Că există concurență? Exact ca și la telefonia mobilă și fixă! În 1990 era un singur furnizor de telefonie, astăzi este o concurență acerbă, multe compani care ne oferă astfel de servicii și la fel este și în domeniul energiei electrice în anul 2016, este primul an în care pe piața de publicitate au apărut anunțuri, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrică. Deci, nu uita: poți să-ți schimbi compania cu care ai contract, citește contractul, ai grijă ce cumperi și la ce preț, ai drepturi, ai și obligații, fii informat”.

Comenteaza