Siemens a fabricat primul tramvai autonom din lume. Pe când și la Cluj?

Siemens a fabricat primul tramvai autonom din lume. Pe când și la Cluj?

Compania Siemens Mobility și Verkehrsbetrieb Potsdam (Vip) își vor prezenta La Târgul InnoTrans proiectul de cercetare al primului tramvai autonom din lume. În perioada 18-21 septembrie vor testa un astfel de tramvai în condiții reale de trafic pe o secțiune de 6 km a rețelei din Potsdam (Germania).

Siemens Mobility este prima companie care va lansa un tramvai autonom în scopuri de cercetare și dezvoltare, conform Club Feroviar. Tramvaiul experimental folosit pentru a demonstra sistemul autonom de conducere în premieră mondială nu este proiectat pentru a fi comercializat.  Acest proiect are ca scop identificarea provocărilor tehnologice ale operării autonome în condiții reale de trafic, iar apoi dezvoltarea și testarea soluțiilor la aceste provocări. Continuarea cooperării este deja în discuție cu Vip.

„Tramvaiul nostru autonom stăpânește deja sarcinile esențiale de operare în condiții normale de trafic în acest punct al dezvoltării sale. Având la bază Siemens Tram Assistant, sistem de avertizare în caz de coliziune, folosit și în cazul tramvaiului Avenio M în Ulm (Germania), am atins deja pragul de maturitate al seriei – un punct de cotitură important în drumul către transportul autonom”, a declarat Sabrina Soussan, CEO al Siemens Mobility.

Vip a furnizat un tramvai Siemens Combino pentru proiect. Acest vehicul experimental este dotat cu mai mulți senzori lidar, radar și camere video care funcționează că niște „ochi digitali” care înregistreză deplasarea tramvaiului și mediul în care se desfășoară traficul.

Complexitatea algoritmilor funcționează că un „creier” prin interpretarea și evaluarea datelor de operare, oferind o prognoză pentru dezvoltarea situației, apoi generând răspunsul potrivit al tramvaiului. Datorită capacității inteligenței sale artificiale, tramvaiul răspunde la semnalele de la nivelul șinei, oprește în stații și reacționează automat la pericole cum ar fi pietoni care traversează sau alte vehicule.

Clujul cumpără tramvaie Imperio, produse sub licență la Arad

Primăria Cluj-Napoca (PCN) a atribuit, în vară, companiei Astra Vagoane Călători (AVG) un contract pentru livrarea a 22 de tramvaie noi. Acesta a fost atribuit în final pentru 36 de milioane euro, însă era estimat inițial la o valoare mai mare, de 41 de milioane. Singură ofertă primită a fost cea de Arad. În mai, PCN a depus cereri de finanțare de 100 de milioane de euro pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș.  

Tramvaiele Imperio sunt produse sub licenţă Siemens, costul unei garnituri ridicându-se la aproape 2 milioane de euro. Astfel de tramvaie circulă în mai multe oraşe din Europa de Vest. Astra produce trei modele de tramvaie, Imperio, Autentic şi Armonia, primul fiind de categoria premium. Autentic costă 0,5 milioane, iar Armonia, 1,2-1,4 milioane, ele fiind versiunile modernizate ale vechilor tramvaie GT4 de la Timişoara.  

Comenteaza